به مناسبت مخالفت نمایندگان مجلس با تصویب طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران
گویا این مردمان خلق شده اند تا خود را وقف هموطنانشان کنند ،بزرگی وروراستی ودل صیقل داده شده وبا صفایشان شرایطی را به وجود آورده است تادر موسم اربعین حسینی مردم ایران ،ایلام را ایستگاه اول اربعین انتخاب نمایند براستی مگر می شود این همه بزرگی وکرامت وایثارگری مردمان ایلام زمین براحتی فراموش شود؟!
کد خبر: ۱۴۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۲ 20 December 2015

علی اصغراسدی تابناک ایلام::بدون شك در تاريخ پرشكوه ايران، افتخارات و حماسه هاي زيادي وجود دارد و مردمان ايران زمين همواره با تعصب و غيرت بسيار از آب و خاك اين كشور دفاع كرده اند اما مردم ايلام به جهت مقاومتهاي جانانه در هشت سال دفاع مقدس به سمبل مقاومت غرب شهره شده اند. 
   

کارنامه درخشان مردم استان ایلام در هشت سال جنگ تحمیلی برکسی پوشیده نیست ،مردم مرزداری که هشت سال جانانه با غیرتی مثال زدنی وبا چنگ ودندان از کیان این مرز وبوم دفاعی بی منت نمودند وخاطرات جانفشانیها ودلاور مردی های وناملایماتی که بر این مردمان گذشت هیچگاه فراموش شدنی نیست،مردان وزنانی که ایثارگرانه سپر بلا شدند تا هم میهنانشان از نهیب دشمنانی که آماده بودند شرف وحیثیتشان را به یغما ببرد در امان باشند.

ايلام خاستگاه مردماني است كه ورق ورق تاريخ ديرپاي ايران را تجربه كرده اند. اعتبار ديرينه اين خاك و بوم در كنار جنگل هاي انبوه بلوط و از حركت و خروش رودهاي سيمره و كنجانچم به آن زيبايي خيره كننده اي بخشيده و پرتوهاي روح افزاي آفتاب از فراز كوه هاي قد كشيده كبير كوه، مانشت و ديناركوه سرزمين طلوع خورشيد را به زيباترين عروس دردانه زاگرس بزرگ تبديل كرده است.
بدون شك در تاريخ پرشكوه ايران اسلامي، افتخارات و حماسه هاي زيادي وجود دارد. مردمان سرزمين ايران همواره با تعصب و غيرت بسيار، از آب و خاك كشور عزيزمان دفاع كرده اند و آبرو و عزت اين سرزمين را در برابر تجاوز دشمنان حفظ كرده اند.

يكي از بزرگترين افتخارات هشت سال دفاع مقدس، آزادسازي مهران عزيز است كه متاسفانه در تقويم جمهوري اسلامي ايران و در ساير مواردي كه صحبت از دفاع و هشت سال جنگ تحميلي مي شود، حق مطلب در مورد سرزمين مهر و مهرباني ادا نمي شود و رشادت ها و فداكاري هاي رزمندگان دلير ايران اسلامي در آزادسازي مهران كمتر انعكاس مي يابد و از دلاورمردي هاي مردمان غيور ايلام كمتر سخني گفته مي شود.

مردماني كه بدون هيچ شرط و شروطي و در دورترين نقاط مرزي كشور، با رشادت و پايمردي از آب و خاك كشور عزيزمان دفاع كردند و براي حفظ انقلاب اسلامي و آسايش نسل هاي آينده، آسايش را از خود و همسر و فرزندانشان گرفتند.
مردماني كه حتي يك قدم عقب نشيني نكردند و در طول هشت سال جنگ تحميلي در سرزمين خود ماندند و از ورود دشمن متجاوز جلوگيري كردند.

هنوز هم صحنه هاي بمباران ميدان فوتبال چوار و دود سياهي كه به آسمان رفت، مانند فيلمي تراژيك جلوي چشمان مردم اين ديار وجود دارد.

مردم مرزداری که روزی سپربلای جنگ بودند اینک هربلایی را به جان می خرند تا نام  ایران استوار بمانداز  سپر گردوغبار ناملایمات طبیعی شدن تا این روز ها که خالق حماسه بزرگ اربعین شده اند و با پذیرایی واستقبال از زائرین اربعین مواظب هستند تا رنجی متوجه زائرین کوی یار نشود.

گویا این مردمان خلق شده اند تا خود را وقف هموطنانشان کنند ،بزرگی وروراستی ودل صیقل داده شده وبا صفایشان شرایطی را به وجود آورده است تادر موسم اربعین حسینی مردم ایران ،ایلام را ایستگاه اول اربعین انتخاب نمایند براستی مگر می شود این همه بزرگی وکرامت وایثارگری مردمان ایلام زمین براحتی  فراموش شود؟!

جنگ که تمام شد انتظار می رفت حق این مرزداران بی توقع از طریق رفع محرومیتها وتوسعه همه جانبه استانشان  ادا شود تا این مردمان نیز همانند سایر هموطنانشان طعم رفاه وآسایش را بچشند اما دیدیم که این چنین نشد وتبعیض ودوگانگی بر تصمیمات مسئولین سایه انداخت وفاصله توسعه ایلام تا دیگراستانهای جنگ ندیده به قدری زیادشدکه پرکردن این فاصله ها عمر نوح می خواهد وصبرایوب!

اما این سالها که رژیم بعثی عراق در همسایگی ایلام وعامل مهم خرابی ها وعقب افتادگی استان ایلام  گرفتار قهر انتقام الهی شدوبا نابودی حکومت صدام حسین وحزب بعث شرایطی برای ایلام ومهران رقم خورد تابا ایجاد بازارچه مرزی ومرز بین المللی مهران شرایط اقتصادی جدیدی دراین استان ایجادشود.
سالها گذشت وموضوع ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران نقل محافل شدو مردم ایثارگر ومرزدار ایلام شادمانه در انتظار برگزاری جشن توسعه اقتصادی استانشان از این طریق بودند  وجملگی در این اندیشه بودند که شاید ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران تحفه ای کم مقدار از جانب حکومت برای جبران ناملایمات ناشی از جنگ به آنان باشد!ویا شاید به پاس   استقبال بی نظیرشان از زائرین وخلق حماسه بزرگ اربعین حسینی این  پیشکش را به آنان ارزانی داشته اند.

اما دراوج امید واعتماد مردم به نمایندگان مجلس شورای درحالیکه هنوزاستان ایلام اززباله های انبوه پراکنده شدن در شهر وروستاهای آن پاکسازی نشده است  به  یکباره  در کمال ناباوری ورق برگشت و  خبر "منطقه آزاد تجای مهران در مجلس  رای نیاورد"تمام امید این مردم برای توسعه اقتصادی واجتماعی به یاس مبدل نمودودوباره نام مهران در ایران خبرساز شد اما امروز به سبک وسیاقی دیگر! ومتعاقبااین سوال در اذهان یکایک ایلامیان متبادر شدکه دلیل این همه ناسپاسی در حق مردم مهران وایلام چیست؟!

حال مردمانی که دیروزدر مقابل ناملایمات جنگ صبورانه ایستادگی کردند،وسختیهای گردوغبار را به جان خریدند وامروزدر کمال اقتدار ومردانگی عنوان مرزداران دلاور وخالق حماسه بزرگ اربعین  را به یدک می کشند شایسته بهره مندی از رفاه وآسایش وتوسعه نمی باشند؟
آیا در روزهای سخت ونفس گیر مردمان این دیار شایسته اعتماد بودند که عنان فرماندهی ستاد جنگ وتشکیل لشکر همیشه قهرمان یازده امیر به آنان داده شد وکم سن ترینشان به خوبی از عهده هدایت ورهبری شرایط سخت ونفس گیر ان دوران برآمد اما حال که ورق برگشته است ودر جای جای این سرزمین پهناور ردی ازمدیریت خوب وموفق نخبگان جوان وتوانمندش دیده می شود امکان اعتماد به آنان در مدیریت یک منطقه آزاد اقتصادی وجود ندارد؟
براستی نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی امروز با موضع سرسختانه اشان با ناسپاسی تمام پاداش مردم مرزدار ایلام را با رد طرح منطقه آزاد تجاری مهران به آن دادند،بی شک مردم ایلام همان مرزداران دلاور  خواهند ماندوعلیرغم این ناملایمات وناسپاسی ها بخوبی وظیفه مرزداریشان را ادا خواهند نمود تا انان آسوده به طرح ولوایحشان برسند!


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۹
درودبرشما بااین مطلب قشنگی که نوشتی
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
برادر عزیزم این زخم هم در کنار دیگر زخمهای استانمان خواهد ماند و منتظر التیام نخواهد بود
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
برادر عزیزم این زخم هم در کنار دیگر زخمهای استانمان خواهد ماند و منتظر التیام نخواهد بود
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
مردم ایلام رادر زمان چنگ قهرمان خطاب می کردن اما امروز مهران قهرمان قدمگاه شهیدان عزیز این ملت گذر گاه عاشقان ابا عبدالله دلسوختان زینب کبرا باید به منطقه ازاد تبدیل می شد با جواب رد زخم کهنه ما را کهنه تر کردن مردم ولایت مدار وعاشق رهبری ونظام هستن
یارمحمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
انشاالله نمایند گان عزیز اعضای کمسیون اقتصادی مجلس به مردم ولایت مدار ایلام مرزدار بی ادا وعاشقان شهادت وفرزندان امام خامنه ای نایب امام زمان عج در رای خود تجدید نظر کنند ودل مادران داغدار شهدا را شاد ومهران قهرمان را دوباره به منطقه ازاد تبدیل کنند مهران با مناطق مرزی دیگر خیلی فرق دارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار