علی اصغر اسدی در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا :
مسئول سایت خبری تابناک ایلام گفت: رسانه ها با رعایت اخلاق می توانند با تکیه بر نقش اطلاع رسانی و خبر رسانی خود و معرفی گروه های سیاسی، برنامه نامزدها، در مردم برای افزایش مشارکت در انتخابات شور و نشاط ایجاد کنند.
کد خبر: ۴۲۰۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 07 May 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر اسدی اظهار کرد: رسانه ها در ایام انتخابات کارکرد خاص خود را دارند و با نشر اخبار متنوع براساس واقعیت ها در این مقطع زمانی برای حضور مردم پای صندوق های رای و افزایش میزان مشارکت اقدام می کنند.
 
وی افزود: رسانه ها به عنوان یک ناظر و چشم بینا و گوش شنوای جامعه نقش بسزایی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در مردم دارند و می توانند با تکیه بر معیارهای اخلاقی و پرهیز از بزرگ نمایی و سیاه نمایی مردم را به حضور حداکثری تشویق و ترغیب کنند.
 
اسدی با اشاره به اینکه رسانه ها در مشارکت عمومی و افزایش حضور حداکثری مردم در حق تعیین سرنوشت خود تاثیر دارند، گفت: رسانه ها با داشتن ابزارهای مختلف، مردم را از یک رای دهنده صرفا منفعل به یک کنشگر فعال اجتماعی تبدیل و در حوزه انتخابات و تبلیغات تاثیرگذاری خود را به نمایش بگذارند.
 
مسئول سایت خبری تابناک تاکید کرد: در نظام های سیاسی مختلف دنیا گروه های سیاسی تلاش می کنند اثرگذارترین و پرمخاطب ترین رسانه را به عنوان تریبون خود انتخاب و اثرگذاری حزب و جناح خود را بیشتر کنند که متاسفانه در کشور ما این موضوع نهادینه نشده است.
 
اسدی یادآور شد: رسانه ها باید با رعایت عدالت، اخلاق رسانه ای و در کمال بی طرفی برنامه های همه جناح ها و طیف های قانونی فعال در کشور را پوشش داده و در اختیار مردم قرار دهند تا دست مردم برای انتخاب باز باشد.
 
وی با بیان اینکه در جهان امروزی رسانه ها به ساحت زیستی افراد رسوخ کرده اند، افزود: رسانه ها در امور فرهنگی، اجتماعی و سیاسی افراد حتی در نحوه خوراک و پوشاک آنها تاثیر می گذارند و می توانند در جلب و جذب نظر مردم به سمت مسائل سیاسی و جهت گیری نامزدها تاثیر داشته باشند.
 
اسدی اضافه کرد: رسانه ها با رعایت اخلاق رسانه ای و بدون جانبداری از جناح یا طیف خاص، برنامه ها و دیدگاه های نامزدها را به اطلاع مردم برسانند و آنها را در مسیر درست هدایت کنند.
 
وی با بیان اینکه مخاطبان و اعتماد آنان پشتوانه محکمی برای رسانه ها است، اظهار کرد: این مخاطبان می توانند مخاطب عام، سیاسی و یا همان نامزدهای مورد نظر باشند.
 
به گفته وی، زمانی که رسانه ها نتوانند برنامه های تخصصی را همزمان با رعایت اخلاق رسانه ای به اطلاع مردم برساند به یقین مخاطبی نیز جلب نخواهد شد و خروجی به همان انتخاب بدون آگاهی می انجامد.
 
مسئول سایت تابناک ایلام ادامه داد: بدون پایبندی و رعایت اخلاق رسانه ای و اصل بیطرفی و تنها اندیشیدن به پیروزی و تخریب و اهانت به جناح ها و گروه های سیاسی، کاری از پیش نمی بریم.
 
اسدی گفت: باید به عنوان رسانه موثر و با رعایت اصول ذکر شده و پرهیز از محافظه کاری، مبالغه، سانسور خبری و پرداختن به خبرهای غیر واقعی اعتماد بخش بزرگ جامعه و مخاطبان را به سمت خود جلب کنیم.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار