معاون بازرگانی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان خبرداد:
معاون بازرگانی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام گفت : در راستای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان ،بیش از 785 تن کالای اساسی در سطح استان توزیع خواهد شد .
کد خبر: ۴۳۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 30 May 2017

معاون بازرگانی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام گفت : در راستای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان ،بیش از 785 تن کالای اساسی در سطح استان توزیع خواهد شد .

به گزارش تابناک ایلام ،جمیل شوهانی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد : این کالاها شامل ،240تن برنج سفید وارداتی ،370تن شکر،160تن گوشت مرغ منجمد ،15تن گوشت قرمز وارداتی است که براساس جمعیت در بین شهرستانهای استان توزیع می شود.

شوهانی ادامه داد : قیمت مصوب هر کیلو برنج بصورت عمده ای 26000ریال و برای مصرف کننده 27000و قیمت هر کیلو شکر بصورت عمده 25200و خرده فروش 28850ریال و هر کیلو مرغ بصورت عمده 53000ریال و برای مصرف کننده 56000ریال تعیین شده است . همچنین قیمت هرکیلو گوشت قرمز ران 230000ریال وسردست هر کیلو 22000ریال برای عمده فروشان و 237500ریال و 227500ریال به ترتیب برای مصرف کننده مصوب شده است.

شوهانی تاکید کرد : با توزیع این اقلام در بین مردم ،قطعا در روزهای آتی قیمت گوشت قرمز و مرغ در سطح بازار تعدیل خواهد شد.

به گفته شوهانی ،این اقلام در ماه مبارک رمضان ،توسط سازمان جهاد کشاورزی و پشتیبانی امور دام وبا نظارت بازرسان سازمان صنعت ،معدن وتجارت در تمامی شهرستانها توزیع خواهد شد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان ایلام در خصوص وضعیت قیمت گوشت قرمز در استان بیان داشت :قیمت گوشت قرمز در استان ایلام نسبت به سایر نقاط کشور بسیار پایین تراست ،این درحالیست در حاشیه شهرها ودر مناطقی نظیر شباب و مهدی آباد قیمت گوشت قرمز نسبت به قصابیهای رسمی پایین تر عرضه می شود.

شوهانی تصریح کرد: در حال حاضر بدلیل هزینه اجاره ،حمل ونقل ،کشتارگاه و عوارض قانونی ،قیمت تمام شده گوشت قرمز در قصابیها ،نسبت به مکانهای سنتی عرضه گوشت دام ،کمی بالاتر است ،اما بعلت بحث شیوع بیماری تب کنگو ،تقاضا از مکانهای غیررسمی کاهش یافته واین موضوع به افزایش تقاضا در قصابیها منجر شده است .

وی افزود : پایین بودن قیمت عرضه دام زنده در سطح استان باعث شده که دامها از استان خارج شوند ودر بسیاری از موارد، همان دامها با قیمت بالاتر به کشتارگاههای استان عرضه می شوند.که این موضوعات در شرایط فعلی به افزایش قیمت گوشت قرمز در استان نسبت به ماههای قبل دامن زده است .اما پیش بینی ما این است با توزیع اقلام پیش گفته شده ،به زودی قیمت گوشت قرمز و مرغ در استان کاهش یابد.

وی همچنین با توجه به عرضه زولبیا و بامیه در ماه رمضان خاطر نشان کرد:نرخ مصوب برای هر کیلو زولبیا وبامیه در جه یک 100000ریال ، درجه دو 90000 وهر کیلو زولبیا وبامیه ممتاز که با استفاده از دستگاههای تمام اتوماتیک تهیه می شوند ، مبلغ 110000ریال تعیین شده است . همشهریان ایلامی در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط عرضه کنندگان، می توانند موضوع را از طریق شماره تلفن 124 گزارش نمایند .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار