مدیرکل راه و شهرسازی ایلام خبر داد ؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: ساخت آزاد راه پل زال - موموری - مرز چیلات(آزادراه امیرالمومنین (ع) به طول 150 کیلومتر به مناقصه عمومی گذشته شد.
کد خبر: ۷۱۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸ 26 February 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی اصغر کاظمی  اظهار داشت: در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به ایلام و مساعدت ایشان برای اتصال استان به آزاد راه و پیگیری های لازم از طرف مدیریت ارشد استان و سایر مسئولان استان صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری- دهلران- مرز چیلات) توسط معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه وشهرسازی برای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صورت پذیرفت.

وی از صدور مجوز فراخوان برای جذب سرمایه گذار در طرح آزاد راه تهران - نجف اشرف ( پل زال- مورموری - دهلران - مرز چیلات خبر داد و افزود: مناقصه اجرای این پروژه ملی برای انتخاب سرمایه گذار آغاز شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: اهمیت مرز بین المللی مهران و در آینده، مرز چیلات شهرستان دهلران و تردد سالانه بیش از چهار میلیون و 500 هزار زائر عتبات عالیات، سبب شد تا محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی کشور، در اولین سفر استانی و کاری خود که مصادف با ایام اربعین حسینی(ع) بود، از استان ایلام و مرز بین المللی مهران بازدید کند.

کاظمی یادآور شد: در این سفر، با نظر مساعد وزیر راه، مطالعات اولیه اتصال ایلام به مرکز کشور از طریق آزاد راه آقا امیرالمومنین (ع) (آزاد راه خرم آباد - پل زال - دهلران - مرز چیلات - نجف اشرف) و آزاد راه کربلای معلی (کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران -کربلا) توسط اداره کل راه و شهرسازی استان ایلام انجام و با پیگیری مسوولین ارشد استان و اداره کل راه و شهرسازی، عملیاتی شدن آن در دستور کار شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفت.

وی گفت: طول این آزاد راه از پل زال تا مرز چیلات( آزاد راه آقا امیرالمومنین علیه السلام ) 150 کیلومتر است که در نهایت، با اتصال به نجف اشرف در کشور عراق، به عنوان کوتاه ترین مسیر به نجف اشرف، علاوه بر ارتباط میان کشور ایران و عراق، ارتباط استان ایلام و کل کشور، با کشورهای همسایه برقرار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین، با احداث آزاد راه کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران و در نهایت، اتصال به کربلای معلی، این مسیر نیز، به عنوان کوتاهترین مسیر زائران آقا ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) به کربلا، خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری مسوولین ارشد استان و نظر مساعدی که مجموعه وزارت راه وشهرسازی در این زمینه دارند، در آینده نزدیک، اتصال استان ایلام به بزرگترین شبکه آزادراهی منطقه، محقق می شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار