مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولت ایران گفت: هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 23 May 2024

به گزارش  تابناک ایلام ؛ شهرام جباری‌زادگان با اعلام این که تا روز شنبه، در مجموع ۲ میلیون و ۴ هزار تُن محصول از گندم کاران در مراکز خرید تضمینی گندم تحویل گرفته شده است، گفت: دو سوم این میزان از کشاورزان خوزستانی و یک سوم باقی‌مانده از کشاورزان ۹ استان دیگر خریداری شده است.

وی با اشاره به این که تا ۲۹ اردیبهشت، استان خوزستان با خرید یک میلیون و ۳۲۵ هزار تُن در رتبه نخست خرید گندم قرار دارد، اظهار کرد: استان‌های ایلام با خرید ۲۰۱ هزار تُن، کرمان با خرید ۱۷۷ هزار تُن و فارس با خرید ۱۵۰ هزار تُن گندم نیز در رتبه‌های دوم تا چهارم خرید این محصول قرار دارند.

جباری‌زادگان افزود: تا روز شنبه، به ترتیب استان‌های کرمان با ۱۳ درصد، ایلام با ۱۱ درصد، و سیستان و بلوچستان با ۶ درصد افزایش خرید گندم نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، بیشترین رشد تحویل این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۳۸ درصد از مطالبات کشاورزان ایلام و ۲۴ درصد از مطالبات کشاورزان بوشهر، پرداخت شده و واریز مطالبات گندم کاران سیستان و بلوچستان و خوزستان نیز آغاز شده است.

مدیر مرکز اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولت ایران در خاتمه با تأکید بر این که هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود، تصریح کرد: ارزش گندم‌های خریداری شده تا روز ۲۹ اردیبهشت در مجموع بیش از ۳۵ هزار میلیارد تومان است که ۲۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان آن از گندم کاران خوزستان و ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از کشاورزان ۹ استان دیگر خریداری شده است./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار