نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی گفت :نباید اجازه بدهیم کشورهای همسایه و دیگر کشورهایی که با آنان میادین نفتی مشترک داریم ،بیش از ما از این منابع استفاده کنند.
کد خبر: ۱۱۷۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵ 16 June 2024

سارا فلاحی در مراسم عقد قرارداد سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری میدان نفتی چنگوله :با وجود منابع سرشار نفتی ،فقر شایسته مردم ایلام نیست

به گزارش تابناک ایلام ؛سارا فلاحی در مراسم انعقاد قرار داد بهره برداری از میدان نفتی چنگوله اظهار داشت : متاسفانه در گذشته بدلایلی این اتفاق افتاد و ما نتوانستیم از منابع زیر زمینی مشترک با همسایگان استفاده کنیم اما در دوران مدیریت جدید در وزارت نفت بخشی از این مشکلات حل شده است. استان ایلام با این دارایی هایش شناخته می شود .

دکتر فلاحی افزود :ما انتظار داریم این سرمایه و دارایی ها ظهور و بروز کرده و مردم استان ایلام از این حجم از سرمایه ای که خداوند در زیر زمینشان قرار داده منتفع شوند.

وی بیان داشت : ما وقتی می بینیم با وجود این حجم از سرمایه مردم استان ما در رنج و فقر زندگی می کنند ناراحتیم و این وضعیت شایسته مردم استان ایلام نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت : صنعت نفت می تواند بخشی از این مشکلات را مدیریت کرده تا مسولیت های اجتماعی بیش از پیش برای این مردم عملیاتی شود، چرا که این مردم از دارایی و سرمایه ای که متعلق به آنهاست به شکل کامل منتفع نشده اند .

سارا فلاحی ابراز داشت : انتظار داریم جوانان بیکاری که در استان ایلام وجود دارند و منتظر اقدامات مثبتی از این دست هستند ،سریعتر از آن فضای نامناسبی که در آن قرار گرفته اند خارج شوند.

وی تصریح کرد : قطعا زمانی که مردم ببینند مسولینشان کار می کنند و زحمت می کشند ،اعتمادشان به آنان افزایش خواهد یافت .

دکتر فلاحی خاطر نشان کرد :سرمایه اجتماعی که امروز تقلیل پیدا کرده و دچار چالش شده است با کار ما مسولین ارتقا پیدا می کند .

وی گفت :از اینرو انتظار ما از وزارت نفت بخاطر سرمایه های انسانی و منابع مالی فراوانی که در اختیار دارد بالاست .

فلاحی در ادامه گفت : ما منتقد این هستیم که از آنچه که متعلق به مردم ایلام بوده متناسب با شان و شخصیت ایلامی ها استفاده نشده است.

وی در پایان ضمن تشکر از مسولین وزارت نفت ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری هرچه سریعتر از میدان نفتی که امروز قرارداد آن منعقد می شود ، توسعه یافتگی ایلام و ایران را جشن بگیریم

شایان ذکر است در مراسم عقد قرار داد سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری بهره برداری از میدان نفتی چنگوله که با حضور مدیران وزرات نفت برگزار شد ،وزیر نفت از تلاش ها و پیگیری های سارا فلاحی برای به نتیجه رسیدن این قرارداد قدردانی کرد ، نکته جالب توجه اینجا بود که فلاحی به وزیر نفت گوشزد کرد که آقای بسطامی دیگر نماینده ایلام نیز در این راستا تلاش های فراوانی داشته که لازم است از ایشان هم قدردانی به عمل آید و وزیر هم از زحمات آقای بسطامی نیز قدردانی نمود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار