معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: میزان مشارکت افراد خیر و نیکوکار در ساخت و توسعه مدارس در دولت سیزدهم رشد ۳۰۰ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۹ 27 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛صفرعلی یازرلو ، روز دوشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان ایلام، با گرامیداشت یاد شهید جمهور و با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در زمینه توسعه و نوسازی مدارس کشور، اظهار کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون، خیرین ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای مدرسه‌سازی در نقاط مختلف کشور به ویژه مناطق محروم، کمک و مشارکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این مدت ۲ هزار و ۹۷۰ مدرسه با ۱۳هزار کلاس درس در کشور افتتاح شده است، افزود: ۱۱درصد این طرح‌ها با مشارکت ۱۰۰درصدی خیرین مدرسه‌ساز و نیکوکاران بوده و ۴۶ درصد مابقی نیز با مشارکت خیرین و نیکوکاران ساخته شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز هنرستان‌ها در کشور هزینه شده است، گفت: در این مدت ساخت ۱۹۰ هنرستان آغاز و ۲۰۰طرح مدرسه‌سازی بزرگ‌مقیاس نیز شروع شده است.

یازرلو با بیان اینکه طرح‌های عمرانی در حوزه مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم ۳۵درصد رشد داشته است، ابراز کرد: از ابتدای کار دولت سیزدهم تا کنون هفت هزار مدرسه افتتاح شده است.

وی یادآور شد: مشارکت خیرین در ساخت مدارس کشور ۳۰ درصد رشد داشته است.

جلال حمره مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام نیز در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید خستگی‌ناپذیر بودن ایشان بود و کل دوران مسئولیت خود را به تلاش برای خدمت به مردم و اسلام سپری کرد. 

وی افزود : غم سنگین عروج یار و یاور نهضت مدرسه‌سازی ایران احساس مسئولیت ما را در ادامه خدمت افزایش خواهد داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه،با توجه به سخنان شهید جمهور مبنی بر اینکه مسئولان نظام آموزشی در راستای شکل‌گیری آموزش‌وپرورش تراز انقلاب اسلامی وظایف مهمی برعهده دارند، باید گفت که خانواده بزرگ خیرین مجمع سازمان مدرسه‌ساز به‌ عنوان بازوان توانمند آموزش‌وپرورش هستند و همواره مشاهده فعالیت‌های اثربخش آنان هستیم که بدون تردید گسترده اصول و خدماتشان از تاریخ کشور و پیکره آموزش‌وپرورش ایران عزیز ماندگار خواهد بود.

 وی گفت: در شرایطی که بشر امروز از هر زمان دیگری گرفتار حیاط‌های هوشمندی و لذت‌جویی از مادیات شده‌است نظام آموزش‌وپرورش جمهوری به خود می‌بالد که در زندگی ما انبوهی از انسان‌های بزرگ و سخاوتمندی را همراه خود دارد.

حمره با تاکید بر اینکه، ترویج و توسعه فرهنگ ارزشمند مدرسه‌سازی و صد البته تکریم و نکوداشت خیرین مدرسه ساز و قدرشناسی از ایثار و ازخودگذشتگی این بزرگواران از وظایف مهم نظام آموزشی استان است.

 وی افزود : خیرین در استان ایلام در سال ۱۴٠٠ سال اول دولت سیزدهم مبلغ ۳۰میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۷۰ میلیارد تومان و در سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان به امر مقدس مدرسه‌سازی سرمایه گذاری نموده اند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام ادامه داد: حاصل این سرمایه‌گذاری خیرین با اعتبارت دولتی طی سه سال اخیر بهره‌برداری از ۸۹ پروژه آموزشی ورزشی و فرهنگی با ۲۸۶ کلاس درس و ۴۲ هزار و ۲۸۰ مترمربع زیربنا به ارزش ۶۶۹ میلیارد تومان هزینه بوده‌است.

وی با اشاره به اینکه از محل مسئولیت‌های اجتماعی نهادها و شرکت‌ها با اعتبارات مصوب شده در سفر دور دوم ریاست جمهور که به تصویب رسید تحول بسیار خوبی در زیرساخت‌های آموزش‌وپرورش ایجاد خواهد شد.

 وی به پروژه های آماده بهره برداری این دستگاه خدمات رسان اشاره کرد و گفت: در مهرماه سال جاری ۲۳ فضای آموزشی ۱۱۳ کلاس درس با زیر بنای ۱۵هزار و ۶۹۰ متر مربع،۷ هفت فضای ورزشی شامل دو باب استخر، دو باب سالن ورزشی و۳ باب زمین چمن مصنوعی با زیربنای ۵ هزار و ۳۸۹مترمربع از جمله طرح های آموزشی آماده بهره برداری در استان ایلام است./م

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار