داستان شکل گیری خرس تدی یکی از محبوب ترین اسباب بازی های جهان با نام تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا، گره خورده است...
کد خبر: ۱۱۶۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۲ 29 May 2024

خرس های عروسکی تدی اسباب بازی های بامزه ای هستند که اغلب برای هدیه دادن به کودکان یا دوستان انتخاب می شوند. شما می توانید در شهر بازی یا جشنواره ها یکی از آنها را برنده شوید. حتی در برخی فروشگاه ها می توانید خرس تدی خود را درست کنید. در ولنتاین هم یک کادوی بسیار پرطرفدار است، البته باید اشاره ای به خرس تدی مستر بین هم داشته باشیم که شهرت جهانی دارد!

اما آیا می دانستید که این خرس عروسکی دوست داشتنی بیش از صد سال پیش و پس از یک کاریکاتور سیاسی با محوریت دلسوزی تئودور روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا، خلق شد؟!

اسباب بازی خرس تدی

تئودور روزولت ؛ مرد طبیعت یا یک نابودگر حرفه ای!

تئودور روزولت، بیست و ششمین رئیس جمهور آمریکا، فردی سر سخت، سخت گیر، قدرتمند و ماجراجو بود. وی که به نام تدی روزولت نیز شناخته می شد با یک روتین ورزشی سخت شامل گذراندن زمان زیادی در فضای آزاد، موفق شد بر بیماری و حال رنجور خود در دوران کودکی غلبه کند.

روزولت زمان زیادی را در طبیعت سپری می کرد و اغلب به عنوان رئیس جمهور طبیعت گرا در نظر گرفته می شد. همانطور که بر سن وی افزوده می شد، به عنوان یک شخصیت گاوچران قوی و شکارچی حرفه ای نیز دیده می شد.

 

اسباب بازی خرس تدی

روزولت یک شکارچی ماهر بود

تئودور روزولت به وقت گذرانی در فضای باز و طبیعت علاقمند بود و البته دوستدار شکار نیز بود. وی نه تنها در آمریکا شکار می کرد، بلکه برای جمع آوری گونه های مختلف به آفریقا نیز سفر می کرد! در پرونده شکار روزولت کشتن 17 شیر، 9 کفتار، 11 فیل، 7 چیتا، و 3 پلنگ ثبت شده است. وی همچنین 11 کرگدن سیاه را شکار کرد، حیوانی که اکنون در آستانه انقراض است.

اسباب بازی خرس تدی

وقتی روزولت از شکار خرس خودداری کرد، تدی خلق شد!

در 14 نوامبر 1902، اندرو لونگینو فرماندار می سی سی پی، رئیس جمهور روزولت را برای شکار خرس در حومه آنوارد (می سی سی پی) دعوت کرد. در نهایت، همه افراد حاضر در این مهمانی شکار به جز روزولت در یافتن و کشتن یک خرس موفق بودند. این مساله موجب ناراحتی فرماندار لونگینو شده بود. وی احساس می کرد که شکست رئیس جمهور در این شکار ظاهر خوبی ندارد و دیگر افراد حاضر نیز احساسی مشابه داشتند.

اسباب بازی خرس تدی

یکی از دستیاران روزولت به نام هولت کولیر که قبلا برده بود، خرسی را به دام انداخته و به درخت می بندد. شکارچیان حاضر در این سفر از روزولت می خواهند تا کار خرس را تمام کند. اما روزولت که قبلا انواع حیوانات را شکار کرده بود، به نحو عجیبی نسبت به کشتن این خرس حس بدی پیدا می کند!

او فکر می کرد که تیراندازی به یک حیوان وحشی که هیچ راه فراری ندارد، غیرمنصفانه است. او از شلیک به خرس خودداری کرد و خواستار آزادی حیوان شد. روزنامه های آن زمان این داستان را به عنوان شاهدی بر دلسوزی و جوانمردی روزولت مورد توجه قرار دادند و ناگهان سابقه شکارهای مختلف رئیس جمهور فراموش شد و روزولت تبدیل به ناجی حیوانات شد!

 کاریکاتورهای سیاسی ناجی خرس ها!

کلیفورد بریمن کاریکاتوریست، پس از مطالعه یک مقاله خبری درباره اتفاقی که هنگام شکار رخ داده بود، کاریکاتوری سیاسی کشید که روزولت از شلیک به خرس بی دفاع خودداری کرده است. این کاریکاتور در 16 نوامبر 1902 در واشنگتن پست منتشر شد. اما خرس کاریکاتور بریمن یک حیوان کوچک و دوست داشتنی بود و نه یک خرس بزرگ و باشکوه. با این وجود، همین کافی بود که رئیس جمهور را به عنوان مردی جوانمرد و قابل اعتماد معرفی کند.

اسباب بازی خرس تدی

ایده ای عالی که در ذهن صاحب یک آبنبات فروشی نقش بست

موریس میشتوم ساکن بروکلین، کاریکاتور بریمن را مشاهده کرد و ایده فوق العاده ای در ذهنش نقش بست. او و همسرش یک خرس اسباب بازی ساختند تا به رئیس جمهور تدی روزولت بدهند. آنها این اسباب بازی را خرس تدی نامیدند. روزولت به گرمی این خرس عروسکی را پذیرفت و به اسباب بازی کوئنتین، کوچک ترین پسرش تبدیل شد. همه خرس اسباب بازی را دوست داشتند و پس از دریافت تایید از طرف رئیس جمهور، میشتوم تعداد بیشتری از آن تولید کرد تا به عموم مردم بفروشد.

اسباب بازی خرس تدی

خرس تدی به یک تجارت بزرگ تبدیل شد

خرس های عروسکی تدی به اندازه ای محبوب شدند که میشتوم کسب و کار آبنبات خود را کنار گذاشت و یک شرکت اسباب بازی به نام آیدیل تویز (Ideal Toys) تاسیس کرد. خرس های تدی به محبوبیت جهانی دست یافتند و با گذشت زمان هرچه بیشتر بر محبوبیت آنها افزوده شد.

سالانه میلیون ها حیوان عروسکی فروخته می شود. شکست تئودور روزولت در شکار یک خرس و امتناع وی از شلیک به خرس اسیر، زمینه ساز شکل گیری یک اسباب بازی انقلابی و جایگاهی برتر در صنعت اسباب بازی شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار