معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام ؛
معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام گفت : تا کنون ۱۱۶ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سامانه گرمسیری در استان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۷ 07 June 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ سید رضا صادقی نژاد اظهار داشت : پروژه سامانه گرمسیری بعد از سال ۱۴۰۰ با حمایت‌های دولت سیزدهم و پیگیری‌های استاندار ایلام، از پیشرفت و تحول بسیار خوبی برخوردار بوده است .

وی  بیان داشت :بر اساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود که در شهریورماه سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از اراضی بالادست سد کنجانچم در شهرستان مرزی مهران، زیر پوشش آبیاری این سامانه قرار گیرد و این فاز افتتاح شود.

معاون اجرایی طرح سامانه گرمسیری استان ایلام با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی شهرستان مهران از آبان ماه سال گذشته زیر پوشش آبیاری رفته است، ادامه داد : حجم سد مخزن سد کنجانچم حدود ۵۲ میلیون مترمکعب است و برنامه داریم که خط انتقال لوله‌های این سامانه تا مهران به طول ۲۵ کیلومتر در اسرع وقت انجام شود.

وی گفت :  طرح خط انتقال آب این سامانه تا شهرستان دهلران از پایین دست سد کنجانچم تا اراضی شهرستان دهلران نیز حدود ۱۵۴ کیلومتر است.

صادقی نژاد یاد آور شد : تا آخر سال برنامه ریزی شده که ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در شهرستان‌های مهران و دهلران زیر پوشش آبیاری سامانه گرمسیری قرار گیرد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار