فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی
فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی از بازگرداندن مبلغ ۲ میلیارد ریال به حساب شاکیان پرونده‌های سایبری در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا در دو ماه اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵ 13 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ بهزاد بسطامی در این خصوص با اشاره به اینکه مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری های اینترنتی می کنند، اظهار کرد: مهم‌ترین آسیب‌های فضای مجازی در ماه جاری برای کاربران در سطح شهرستان، اعتماد کاربران به افراد درج کننده در سایت های واسطه نظیر دیوار و شیپور، واریز وجه به حساب افراد ناشناس در پی هک شبکه‌های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام و درخواست وجه کلاهبرداران و همچنین پیامک‌های جعلی ارسالی با سرشماره‌های شخصی برای کاربران با مضمون‌هایی نظیر سامانه ثنا، شکایت قضایی، سهام عدالت، قرعه کشی صدا و سیما و... بوده است.

وی افزود: اقدامات رسانه‌ای و پیشگیرانه در جهت آموزش‌های همگانی به صورت مستمر از رسانه ملی و شبکه‌های اجتماعی در دست اقدام و جزء برنامه‌های پلیس فتا درسطح شهرستان است.

فرمانده انتظامی شهرستان ملکشاهی تصریح کرد: کارشناسان در فضای مجازی به صورت ۲۴ ساعته به دنبال پیشگیری از وقوع جرایم رایانه ای هستند و با تمام توان آمادگی ارائه خدمات به همشهریان عزیز را دارند.

سرهنگ بسطامی در پایان گفت: شهروندان درصورت مواجهه با هر گونه جرایم رایانه‌ای، موضوع را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی و یا از طریق سرشماره ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما در پلیس فتا اطلاع دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار