فرمانداران شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در حوزه جنوبی استان ایلام بر حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز جمعه هفتم اسفند تاکید کردند و آن را نماد وحدت، اتحاد و همبستگی اقشار ملت دانستند.
کد خبر: ۱۸۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵ 25 February 2016

فرمانداران شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در حوزه جنوبی استان ایلام بر حضور حداکثری و باشکوه مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در روز جمعه هفتم اسفند تاکید کردند و آن را نماد وحدت، اتحاد و همبستگی اقشار ملت دانستند.

به گزارش تابناک ایلام؛یکی از مهم ترین سطوح و عرصه های مهم مشارکت سیاسی، شرکت مردم یک جامعه در عرصه انتخابات است در نظام های مردم سالار، انتخابات فرصتی است برای مردم که نظر خود را نسبت به شیوه حکومت و مدیریت یک دولت ابراز کنند و اگر عدم رضایتی نسبت به آن داشته باشند، کسی یا گروهی دیگر را که صلاح تر و با کفایت تر می شناسند، جایگزین سازند.
در نظام جمهوری اسلامی ایران این انتخابات با مشارکت وسیع مردمی برگزار می شود، در این عرصه خطیر و مهم انتخابات شاخصه اصیل مردم سالاری است، نقش و حضور مردم در مردم سالاری دینی اینکه بر اساس مبانی، موازین و آموزه هایی که از دین و از راه دین شناسان می گیرند در تمام امور دست به انتخاب بزنند در واقع در این عرصه ها، مردم نقش کامل و تمام عیار دارند.
انتخابات در واقع تجلی حضور و مشارکت سیاسی مردم و عرصه تحقق اراده ملت برای تعیین سرنوشت کشور خود است و مردم نقش بزرگی در ایفای این رسالت و تکلیف بزرگی بر دوش دارند.
با توجه به این اهمیت و نقش حضور مردم در این این عرصه، باید همت و تلاش تمامی مسئولان دست اندرکاران انتخابات، نامزدها و رسانه ها به این امر معطوف شود که با اقدامات سنجیده و تدابیر لازم و فضاسازی مناسب زمینه های حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم ساخته تا موجب امید بیشتر دوستداران و ناامیدی و شکست دشمنان اسلام را فراهم نمایند.

** انتخابات نماد اتحاد و تجلی اراده ملت بزرگ ایران است
فرماندار دهلران انتخابات را نماد اتحاد ملت اعلام کرد و افزود: ملت ایران در طول 37 سال گذشته همواره حضوری پرشور در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی نظام داشته اند و قطعا مردم ایران اسلامی فردا با حضور با شکوه خود پای صندوق های رای حماسه بزرگ سیاسی دیگری را رقم خواهند زد.
امیدعلی سبزی حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای را موجب بقا و دوام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و یادآور شد: وظیفه ما فقط اجرای دقیق قانون و جلوگیری از اعمال نظرهای غیرقانونی است.
رییس حوزه انتخابیه دهلران با بیان اینکه برای شهرستان دهلران 63 صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر بیش از چهار هزار عوامل اجرایی در حوزه انتخابیه جنوب استان در تلاش هستند تا در هفتم اسفند بتوانیم با حفظ امانت، حضور حداکثری مردم را در پای صندوق های رای داشته باشیم.

** روز انتخابات در واقع روز تعیین سرنوشت مردم به دست خویش است
فرماندار آبدانان نیز بر حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات تاکید کرد و افزود: روز انتخابات روز سرنوشت مردم است و حاکمیت مردم در انتخابات عرضه می شود، هرچه مشارکت مردم در این عرصه بیشتر باشد نتیجه انتخابات بر خواست ، اراده و آرمان مردم و مصلحت کشور نزدیک تر خواهد بود.
مجید عسگری تاکید کرد: این حضور باشکوه می تواند افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در مناسبات بین المللی به همراه داشته باشد، باید با حفظ و تقویت وحدت و همدلی بین خود، شاهد برگزاری یک انتخابات باشکوه باشیم چرا که در این رابطه نکته اصلی و مهم حضور گسترده و پرشور مردم است.
وی از پیش بینی 66 شعبه اخذ رای در سطح بخش مرکزی، سرابباغ و بخش کلات مورموری برای پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری و دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار نفر عوامل اجرایی اعم از هیات های نظارت، اعضا شعب، ناظر، محافظین و سایر عوامل در سطح این شهرستان برای جمع آوری آرای مردم همکاری خواهند کرد.

** حضور مردم در انتخابات نشانه پایبندی به آرمان های امام و انقلاب است
فرماندار دره شهر گفت: حضور مردم در انتخابات نشان دهنده پایبندی مردم به آرمان های امام راحل و شهیدان است، این حضور در انتخابات پیش رو از این نظر اهمیت دارد که امنیت، ثبات، رشد و توسعه بیشتر کشور در عرصه داخلی و مناسبات بین المللی را باعث خواهد شد.
خیرالله گراوند تاکید کرد: مردم ایران اسلامی با حضور باشکوه خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند سال جاری بار دیگر وفاداری شان را به نظام و انقلاب نشان داده و مشت محکمی بر دهان دشمنان این نظام خواهند زد.
وی یادآور شد: مردم شهرستان دره شهر همواره در همه عرصه های انتخابات گذشته حضور حداکثری داشته اند و قطعا در انتخابات هفتم اسفند ماه با حضور گرم خود یک بار دیگر با آرمان های امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بیعت خواهند کرد و نشان می دهند که حضور آنها ابهت دشمن را در هم می شکند.
فرماندار دره شهر افزود: انتخابات سالم و باشکوه مظهر نشاط سیاسی در هر جامعه ای است و ستاد انتخابات شهرستان دره شهر آمادگی دارد تا تا زمینه این نشاط را فراهم کند و در این عرصه هرچه این انتخابات با شور و نشاط بیشتری برگزار شود اتحاد و همدلی میان مردم افزایش یافته و دشمنان نظام را نیز از اهداف خود دور می کند.

** انتخابات هفتم اسفند ماه روز خلق حماسه ماندگار دیگری است
فرماندار بدره اظهار کرد: ملت شریف ایران نیز همانند سال های گذشته با حضور پرشور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان حماسه بزرگ و ماندگار دیگری را خلق خواهند کرد.
سیروس مراد حاصلی افزود: مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی یکبار دیگر با حضور خود در انتخابات هفتم اسفند ماه دشمنان را حیرت زده کرده و بار دیگر بصیرت و زمان شناسی خویش را با انتخاب نمایندگان اصلح و ولایتمدار به جهانیان نشان می دهند.
وی یادآور شد: بدون شک با همدلی ، هماهنگی و همکاری همه عوامل دست اندرکاران در 7 اسفند ماه حماسه دیگر در تاریخ کشور عزیزمان ایران اسلامی به ثبت برسد.
فرماندار بدره گفت: 19 شعبه اخذ رای با 450 نفر عوامل اجرایی در دو بخش مرکزی و هندیمنی در سطح این شهرستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در نظر گرفته شده است.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد 435 هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند در دو حوزه انتخابیه اصلی ایلام و دهلران سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
حوزه انتخابیه ایلام شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی دو نماینده و حوزه انتخابیه اصلی دهلران متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.
انتخابات سراسری مجلس دهم و مجلس پنجم خبرگان رهبری هفتم هفتم اسفندماه برگزار می شود.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار