نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: زیرساخت‌های لازم در راستای توسعه گردشگری سلامت باید در استان ایلام تقویت شوند.
کد خبر: ۱۱۶۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵ 03 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام  در دیدار با اسداله چراغی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی بیان کرد :  در حوزه میراث‌فرهنگی، اقدامات مناسبی انجام شده از جمله    عملیات کاوش اضطراری و نجات‌بخشی تپه کنارگذر واقع در شهرستان ایوان از محل اعتبارات استانی، عملیات کاوش باستان‌شناسی محوطه چغاگلان شهرستان مهران و همچنین اقدامات لازم در راستای تعیین عرصه و حریم شهرستان دره‌شهرانجام شده که انتظار می‌رود نسبت به مثمرثمر نشاندن تعیین عرصه و حرائم شهرستان دره‌شهر مساعدت‌های لازم در جذب اعتبار را داشته باشید.   

وی  به فعالیت‌هایی از جمله بازسازی و مرمت قلعه والی کهره هلیلان توسط خیرین، بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان‌ها، تهیه اطلس جامع شهرستان دهلران، مرمت و بازسازی قلعه والی، واگذاری دو بنای تاریخی کنجانچم و میرغلام هاشمی به بخش خصوصی، ثبت ۹۰۶ آثر تاریخی که در دوسال گذشته ۳۸ اثر تاریخی نیز ثبت ملی شده، حضور در نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در خارج از کشور(عراق)، دریافت مهر اصال ملی ۲۳ محصول صنایع‌دستی در طول سال‌های گذشته ولی در طول یکسال (۱۴۰۲) خوشبختانه ۲۳ محصول استان نیز مهراصالت ملی دریافت کردند اشاره کرد.

شریفی ادامه داد :  اربعین یک ظرفیت عظیم و بزرگ برای استان ایلام است که از فرصت باید برای توسعه استان و معرفی استان در سطح ملی استفاده کرد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت : با توجه به طبیعت زیبا و بکر استان ایلام و همچنین میراثی که از گذشتگان به جا مانده است خوشبختانه با کمترین امکانات تا کنون نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری، طبیعی و تاریخی اقدامات خوبی انجام شده است و انتظار می‌رود در این راستا فعالیت‌های چشمگیری و مضاعفی انجام شود.

چراغی مطرح کرد : در استان ایلام باید زیرذساخت‌های گردشگری تقویت شوند تا در بحث گردشگری سلامت استان سرآمد قرار گیرد و بتوانیم در این زمینه به پیشرفت و توسعه استان کمک کرده باشیم.

وی خاطرنشان کرد : حفاظت از آثار تاریخی و تمرکز روی این آثار باید به‌طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار آثار تاریخی، شرایط تفریحی می توان جوابگو باشد.

چراغی تاکید کرد : نخستین وظیفه میراث فرهنگی، حفاظت و مراقبت از آثار تاریخی و فرهنگی است و شناسنامه هر کشوری آثار باستانی و میراث فرهنگی آن است، آثار باستانی است که قدمت، تاریخچه و تمدن هر سرزمینی را مشخص می کند، پس حفاظت و حراست از آنها امری ضروری است و نسل‌های مختلف نیز چون پیشینیان باید از این میراث اجدادی پاسداری کنند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یاد آور شد برای تسهیل در امورات حوزه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری استان، ادارات نباید در ارائه مجوز و استعلام سخت گیری کنند و باید جلسه مشترکی با اداره‌کل محیط زیست و میراث‌فرهنگی استان برای روند سریع امورات برگزار شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار