ماسک قبلا به شوخی گفته بود تمام تلاشش را برای کمک به بحران کاهش جمعیت به کار می‌بندد​.
کد خبر: ۱۱۷۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۰ 26 June 2024

به گزارش «تابناک» به نقل از ایندیپندنت فارسی، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، تایید کرد که سومین فرزندش با شیوان زیلیس، مدیر شرکت نورالینک، اوایل سال ۲۰۲۴ به دنیا آمده است؛ به این ترتیب این غول فناوری حالا دست‌کم ۱۲ فرزند دارد. نیمی از فرزندان این مرد ۲۱۰ میلیارد دلاری، در پنج سال گذشته متولد شده‌اند.

زندگی خصوصی ثروتمندترین مرد جهان با ۱۲ فرزند!

در این عکس پسران ماسک، ازجمله گریفین و سه‌قلوهای کای، دامیان و ساکس در دیدار با پاپ فرانسیس دیده می‌شوند

به گزارش نیویورک پست، او با زیلیس سه فرزند، با گرایمز، خواننده کانادایی، سه فرزند و از جاستین ویلسونو، همسر سابقش، پنج فرزند دارد.

ماسک ۵۲ ساله که به عنوان یک «ترویج‌دهنده تولد» (pronatalist) فعال شناخته می‌شود، مدت‌ها است که ادعا می‌کند جمعیت زمین در حال کاهش است و قبلا به شوخی گفته بود که تمام تلاشش را برای کمک به بحران کاهش جمعیت به کار خواهد بست.

با اینکه نرخ باروری جهان در حال کاهش است، سازمان ملل پیش‌بینی می‌کند که جمعیت جهان تا پایان قرن به ۱۰ میلیارد نفر برسد.

در ادامه همه چیزهایی را که درباره خانواده مدرن و بسیار خاص دومین مرد ثرتمند جهان باید بدانید، می‌خوانید.

جاستین ویلسون، مادر گریفین، ویویان، کای، ساکسون، دامیان و نوادا

ماسک و همسر اولش، جاستین ویلستون، سال ۲۰۰۲ صاحب پسری به نام نوادا شدند که در ۱۰ هفتگی، بر اثر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) درگذشت. ماسک به‌ندرت از این فقدان صحبت کرده، اما در مجموعه ایمیل‌هایی که به‌منظور همدردی با پدر یک پسر ۱۸ ساله رد وبدل کرده که در سال ۲۰۱۸ در تصادف یک تسلا جان باخت، نوشته است: «هیچ چیز بدتر از دست دادن فرزند نیست. پسر اولم در آغوشم مرد. ضربان قلبش را حس می‌کردم.»

آن‌ها در سال ۲۰۰۴ صاحب دوقلوهایی به نام‌های گریفین و ویویان شدند. او در این سال نامش را از خاویر ماسک به ویویان تغییر داد و نام‌خانوادگی مادرش را گرفت.

ویویان در دادگاه گفت که دیگر نمی‌خواهد با پدر بیولوژیکش به هیچ شکلی هیچ ارتباطی داشته باشد.

دو سال پس از تولد دوقلوها، این زوج در سال ۲۰۰۶ با استفاده از روش لقاح مصنوعی (آی‌وی‌اف) صاحب پسرانی سه‌قلو به نام‌های کای، ساکسون و دامیان شدند. ماسک و ویلسون در سال ۲۰۰۸ جدا شدند.

گرایمز، مادر X Æ A-Xii ،Exa Dark Sideræl و تکنو

ایلان ماسک(چپ)، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، و گرایمز،‌ ترانه‌سرا و خواننده کانادایی

اولین پسر ماسک و این خواننده کانادایی به نام X Æ A-Xii در ماه مه ۲۰۲۰ به دنیا آمد. دختر آن‌ها به نام Exa Dark Sideræl هم دسامبر ۲۰۲۱ از طریق رحم جایگزین و دور از چشم رسانه‌ها متولد شد. البته آن‌ها به دلیل قوانین ایالت کالیفرنیا درباره شناسنامه‌ها، مجبور شدند نام پسرشان را که ابتدا X Æ A-12 نام داشت تغییر دهند، هرچند والدینش او را اکس «X» می‌نامند.

ماسک در پادکست جو روگن توضیح داد که نام پسرش به صورت «اکس اش ای دوازده» (X Ash A Twelve) تلفظ می‌شود و و از گرایمز به خاطر پیشنهاد دادن اکثر قسمت‌های این نام تشکر کرد.

این زوج سپتامبر ۲۰۲۱ از هم جدا شدند، اما در زمان تولد دخترشان Exa Dark Sideræl که نامش به صورت «سیق دیر ئه ال» (Sigh-deer-ee-el) تلفظ می‌شود و به او لقب وای «Y» داده شد، دوباره با هم بودند. سپتامبر گذشته تایید شد که سومین فرزند این زوج که پسری به نام تکنو مکانیکوس (Techno Mechanicus) است و به اختصار «تائو» (Tau) نامیده می‌شود، هم به دنیا آمده است.

گرایمز که نام واقعی‌اش کلیر الیز بوچر است، در پستی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) درباره فرزند سومشان نوشت: «دوست دارم بتوانم نشان دهم تکنو کوچولو چقدر بامزه است، اما در حال حاضر اولویت من حفظ کودکانم از چشم عموم است.»

شیوان زیلیس، مادر آزور، استرایدر و نوزاد بدون نام

ایلان ماسک و شیوان زیلیس و دو قلوهایشان آزور و استرایدر

ماسک و شیوان زیلیس که در شرکت نورالینک او کار می‌کند، نوامبر ۲۰۲۱، صاحب دوقلوهایی به نام استرایدر (Strider) و آزور (Azure) شدند. این دوقلوها را از طریق لقاح مصنوعی به دنیا آمدند.

این زوج در دادگاهی در تگزاس درخواست کردند فرزندانشان نام‌خانوادگی پدرشان را داشته باشند و نام‌خانوادگی مادرشان به عنوان بخشی از نام میانی آن‌ها باشد.

سومین فرزند این زوج اوایل امسال به دنیا آمد. نام او هنوز اعلام نشده است.

یک روز پس از علنی شدن خبر تولد این نوزاد، ماسک به «صفحه شش» (Page Six) گفت که دوستان و خانواده آن‌ها از تولد کودک خبر داشته‌اند و موضوع تنها از رسانه‌ها پنهان بوده است.

ماسک و زیلیس جنسیت این نوزاد را هم اعلام نکرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار