رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام:
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام گفت: سطح کل باغات استان، ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار است که نسبت به سطح باغات کل کشور ۰/۱۷ درصد برآورد می‌شود.
کد خبر: ۱۱۷۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰ 25 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ علی نجفی‌پور در این خصوص اظهار کرد: دلیل اصلی پایین بودن سطح باغات در استان این است که ما فرهنگ بومی و بومی داشته‌ایم و امرار معاش در این نوع زندگی بر پایه دامداری و کشت گندم و جو است و این عادت تاکنون ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان ایلام برای توسعه باغات قابلیت بسیار بالایی دارد، ما اراضی داریم که می‌تواند در توسعه باغی و محصولاتی نظیر گل محمدی و انجیر به رتبه‌های بالای کشور برسیم.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان ایلام افزود: میزان بارندگی سالانه استان برای توسعه باغات بیش از شهرستان‌هایی نظیر استهبان در استان فارس است که توسعه باغی بالایی دارد، آب و هوای استان برای کشت گونه‌های باغی مدیترانه‌ای و نیمه‌مدیترانه‌ای مناسب است.

نجفی‌فر گفت: ما برای توسعه باغات در کشور طرحی داریم و طرح را به مرکز ارائه کرده‌ایم، استان ایلام به‌عنوان مجری مجری این طرح انتخاب شده است و یک طرح تحقیقی و ترویجی محسوب می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: در این طرح گونه‌های باغی کم‌آب‌بر در زمین‌های کم‌بازده کاشت می‌شود، بناست سایت‌های الگویی داشته باشیم تا در سطح کشور ترویج شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار