مدیرکل امور عشایری استان ایلام گفت : ۳۵ درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می‌شود که یکی از جلوه‌های ذوق، هنر، فرهنگ و تمدن و منظر خلاقیت عشایر هنرمند و تمدن ساز در ادوار مختلف تاریخی و تمدنی است.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶ 09 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانزادی بیان داشت : بی‌شک صنایع دستی یک سرزمین بخشی از هویت فرهنگی و ملی آن کشور محسوب می‌شود، زیرا سند زنده‌ای از تاریخ، هویت و فرهنگ آن جامعه در گذشته است که می‌تواند در سبک زندگی فعلی جامعه نیز تأثیر بگذارد و توجه به این صنعت در حال حاضر، نه تنها ما را با گذشته مردمان در هر منطقه پیوند می‌دهد، بلکه در حد مقدور می‌تواند ما را در همان جوّ و محیطی قرار دهد که انسانِ ماشین زده امروز از آن جدا مانده است. دیدن صنایع دستی و هنر‌های کاربردی را می‌توان یکی از جذاب‌ترین راه‌ها برای شناخت اقوام دانست؛ چرا که این آثار از اعماق فرهنگ و باور‌ها خلق می‌شوند.

وی افزود : صنایع دستی، هنر دیرینه مردان و زنانی است که با مهارت و علاقه دست به آفرینش آثار ارزنده‌ای می‌زنند که بقای فرهنگ و ارزش‌های یک جامعه را به دنبال دارد.

خانزادی مطرح کرد: 35 درصد صنایع دستی استان توسط عشایر تولید می‌شود که یکی از جلوه‌های ذوق، هنر، فرهنگ و تمدن و منظر خلاقیت عشایر هنرمند و تمدن ساز در ادوار مختلف تاریخی و تمدنی است./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار