مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت : در دو ماه نخست امسال شاهد مراجعه ۳ هزار و ۶۵۹ نفر از هم استانی‌ها برای اهدای خون بودیم که از این تعداد ۳ هزار و ۳۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.
کد خبر: ۱۱۷۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰ 18 June 2024

  به گزارش تابناک ایلام؛ عاصم آبادی بیان داشت : از تعداد کسانی که موفق به اهدای خون شدند یک هزار ۷۳۴ نفر اهدا کننده مستمر و ۹۵۴ نفر اهداکننده باسابقه ۳۵۱ نفر نیز اهدا کننده بار اولی هستند.

وی افزود : میزان مراجعه در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۸ درصد افزایش یافته، میزان خون‌گیری در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۰ درصد افزایش یافته و میزان مراجعه اهدا کننده مستمر در دو ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۱۱ درصد افزایش داشته است.

عاصم آبادی ادامه داد : این در حالی است که میزان مراجعه برای اهدای خون اهداکنندگان باسابقه در دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود : در سال قبل با توجه به نبود پایگاه ثابت خون‌گیری در شهرستان‌ها، تعداد ۱۰۹ تیم سیار در سطح استان به کارگیری شد که بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ واحد خون از این تعداد تیم دریافت شد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار