رییس شورای استان واسط ، استان مرزی همجوار ایلام از پیش بینی ورود تا سه میلیون زایر ایرانی از مرز مهران – زرباطیه به داخل خاک عراق، به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی، خبر داد و گفت، عراق برای خدمات و تامین امنیت زائران یک لشکر کامل در این منطقه مستقر کرده است.
کد خبر: ۱۲۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷ 14 November 2015
رییس شورای استان واسط ، استان مرزی همجوار ایلام از پیش بینی ورود تا سه میلیون زایر ایرانی از مرز مهران – زرباطیه به داخل خاک عراق، به منظور شرکت در مراسم اربعین حسینی، خبر داد و گفت، عراق برای خدمات و تامین امنیت زائران یک لشکر کامل در این منطقه مستقر کرده است.
مازن الزاملی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که امسال پیش بینی می کنیم که بیش از سه میلیون زایر ایرانی از مرز مهران – زرباطیه که نزدیک ترین نقطه مرزی جمهوری اسلامی ایران به حرم حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی است، به مناسبت ایام اربعین حسینی وارد عراق شوند.
وی با اشاره به هماهنگی های داخلی در استان واسط بین تمامی ادارات و دستگاه های مربوطه و همچنین همکاری و هماهنگی مناسب با جمهوری اسلامی ایران افزود که امسال برای اولین بار با هماهنگی که با برادران ایرانی صورت گرفته، 500 دستگاه اتوبوس ایرانی مسوولیت انتقال زایران ایرانی را از نقطه صفر مرزی تا کوت مرکز استان واسط برعهده خواهند داشت.
مرز مهران – زرباطیه حدود 60 کیلومتر تا کوت و 240 کیلومتر تا حرم اباعبدالله الحسین (ع) در کربلای معلی فاصله دارد که سال گذشته عده زیادی از زایران ایرانی این مسیر را پیاده تا کربلا طی کرده و عده با انتقال به کوت، از آنجا مسیر پیاده روی را شروع کردند و عده ای نیز در فواصل کمتری تا مرقد مطهر امام حسین (ع) و ابوالفضل العباس (ع) را پیاده پیمودند.
رئیس شورای استان واسط تاکید کرد که هم اکنون یک اتاق عملیات برای مدیریت و روان سازی و ارائه خدمات مناسب به زایران و تامین امنیت محورهای حرکت زوار و همچنین برآورده کردن نیاز هیات های مذهبی که متولی پذیرایی از زایران در طول مسیر حرکت زوار هستند، تشکیل شده است.
وی ادامه داد که تنها برای خدمات رسانی مناسب به زایران ایرانی در مرز مهران – زرباطیه یک لشکر کامل در مرز مستقر و کانکس های متعدد برای انجام سریع تشریفات ورود به داخل عراق فراهم شده و چادرهایی برای استراحت زایران دایر خواهد شد.
الزاملی اضافه کرد که اداره حمل و نقل استان، تمامی خودروهای خود را برای نقل و انتقال زایران اعم از ایرانی و عراقی و خارجی در ایام اربعین بسیج خواهد کرد و اداره بهداشت نیز تیم ها و ایستگاه های بهداشتی در مسیر حرکت زوار برای خدمات به زایران پیش بینی کرده است.
رئیس شورای استان واسط ، زیارت اربعین حسینی را یکی از اسرار الهی دانست و گفت همه این تدارکات در حد حجم عظیم زایرانی که به سمت حرم اباعبدالله الحسین (ع) به راه می افتند نیست اما تنها ید الهی است که باعث شده این حرکت عظیم مردمی با مشارکت خود مردم ، بدون هیچ مشکلی جریان پیدا کند وگرنه بزرگترین کشورهای دنیا در مدیریت این اقیانوس عظیم بشری عاجز هستند.
وی ادامه داد که ما به وظایف خود عمل می کنیم و آن را از برکات امام حسین (ع) می دانیم که جزیی از مسوولیت اداره مراسم اربعین را به ما محول کرده است.
الزاملی استان واسط را از هر حیث برای حرکت زایران حسینی امن و امان دانست اما تاکید کرد که دو محور اصلی برای حرکت زوار تعیین شده که یکی محور کوت – حسینیه – نعمانیه- حله – کربلا و دیگری محور کوت – نعمانیه - حله – کربلا است.
زایران ایرانی از محور مرز مهران – زرباطیه به سمت شهر بدره و سپس کوت به نعمانیه حرکت خواهند کرد.
زایران ایرانی می توانند از حله از مسیر شهر طویریج به صورت مستقیم عازم کربلای معلی شوند و یا اینکه به سمت نجف اشرف رفته و بعد از زیارت مرقد امام علی (ع) از نجف اشرف به سمت کربلا حرکت کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار