یک مسئول:
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با هماهنگی طرف عراقی پذیرش زوار در مرز زرباطیه این کشور در ایام اربعین امسال 24 ساعته می شود.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 17 November 2015
جانشین رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: با هماهنگی طرف عراقی پذیرش زوار در مرز زرباطیه این کشور در ایام اربعین امسال 24 ساعته می شود.
حسین کلانتری با اشاره به دیدارش با معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین عراق در مرز مهران اظهار کرد: با هماهنگی طرفین مقرر شد طرف عراقی تمهیدات لازم و تامین نیرو را برای 24 ساعته شدن فعالیت مرز زرباطیه و پذیرش زوار انجام دهد.
وی افزود: در این دیدار طرف عراقی همچنین موافقت خود را در این خصوص اعلام و قول مساعد داد مقدمات 24 شدن فعالیت مرز زرباطیه را در ایام منتهی به اربعین فراهم کند.
کلانتری با اشاره به اینکه 50 گیت گذرنامه از سوی جمهوری اسلامی ایران در اختیار طرف عراقی قرار گرفته است، گفت: استقرار این گیت ها در مرز زرباطیه ضمن سهولت در تردد زوار زمینه سرعت بخشی در اجرای امور را امکانپذیر می کند.
وی یادآور شد: هم اینک در مرز مهران نیز 94 گیت گذرنامه برای تردد زوار آماده کار است و اگر گیت های گذرنامه مرز زرباطیه عراق نیز فعالیت خود را آغاز کنند امکان تردد زوار بصورت 24 ساعته فراهم خواهد شد.
وی تاکید کرد: هم اکنون تردد زوار از مرز مهران بصورت عادی و روزانه بین پنج تا 6 هزار نفر است ولی فعلا تردد زوار در شب ها بدلیل عدم حضور زائر انجام نمی شود ولی هر چه به ایام اربعین نزدیکتر شویم حجم تردد زوار بیشتر خواهد شد بنابراین احتمال می دهیم ظرف چند روز آینده و همزمان با نزدیک شدن به اربعین حسینی حجم تردد از مرز مهران به چند برابر میزان فعلی و حتی در شب ها نیز برسد.
کلانتری از اختصاص 50 چشمه سرویس بهداشتی، مقادیری مصالح ساختمانی و سیمان به طرف عراقی در مرز زرباطیه خبر داد و افزود: قرار است طرف عراقی نسبت به مرمت راه اصلی این مرز برای ایجاد سهولت در تردد خودروها اقدام کند.
معاون وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین عراق نیز در این دیدار ضمن تقدیر از کمک های ایران برای بهبود زیرساخت های مرز زرباتیه گفت: امیدواریم با مساعدت مسئولان استان ایلام امکانات مرز زرباطیه افزایش یافته تا تردد زوار با سرعت بیشتری انجام شود.
ابو محمد الخلیجی یادآور شد: همه تلاش خود را برای ارائه خدمات مناسب به زوار در ایام اربعین حسینی بکار بسته ایم.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام مهمترین کانون تردد زوار به عتبات عالیات است و پیش بینی می شود در ایام منتهی به اربعین امسال بیش از دو میلیون نفر از این مرز تردد کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار