مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش باران و برف کشور و استان‌های پربارش امروز را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۶۸۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 24 January 2016
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش باران و برف کشور و استان‌های پربارش امروز را اعلام کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛احد وظیفه،مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت:گستره بارش ها امروز دامنه‌های البرز شرقی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت و شدت بارش در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، شمال و غرب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، گیلان و مازندران خواهد بود.

به گفته وظیفه، از اواخر فردا ضمن کاهش بارش از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی دمای هوا در این مناطق به طور نسبی کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: امروز آسمان تهران، همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و مه‌آلود و فردا همراه با بارش باران در پاره‌ای نقاط وزش باد و در ارتفاعات بارش برف به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. 
کاهش هفت تا 10 درجه ای دمای هوای استان تهران
 
همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور اطلاعیه ای از کاهش هفت تا 10 درجه ای دمای هوای استان از روز دوشنبه تا پایان هفته جاری خبر داد.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان تهران آمده است: بررسی و تحلیل اطلاعات و نقشه های پیش یابی نشاندهنده تداوم فعالیت سامانه بارشی تا ظهر دوشنبه در استان تهران است.

براساس این گزارش، آسمان استان تهران دراین مدت بارانی همراه با رعد و برق، وزش باد و احتمال بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف و مه پیش بینی می شود.

در اطلاعیه هواشناسی استان تهران با اشاره به اینکه بارش ها از یکشنبه شب شدت می یابد، تصریح شده، امروز عمده بارش ها در نیه شمالی استان(به خصوص ارتفاعات) و از بعدازظهر،علاوه بر نیمه شمالی، مناطق جنوبی استان را نیز شامل می شود.

برهمین اساس، روز دوشنبه کاهش پنج تا هفت درجه ای دما در سطح استان و هفت تا 10 درجه ای دما در ارتفاعات را خواهیم داشت که این شرایط تا پایان هفته ماندگار خواهد بود.
 
هم اکنون (ساعت 5:45 صبح یکشنبه) دمای هوای تهران  10 درجه بالای صفر است و اردبیل و ورزقان یک درجه زیر صفر را تجربه می‌کند./م



منبع:میزان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار