معاون فرهنگي و پيشگيري اداره كل بهزيستي ايلام از پذيرش دو هزار و 182 نفر در مراكز ترك اعتياد اين استان در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۲۱۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳ 24 April 2016

معاون فرهنگي و پيشگيري اداره كل بهزيستي ايلام از پذيرش دو هزار و 182 نفر در مراكز ترك اعتياد اين استان در سال گذشته خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛شاپور كردي افزود: اين افراد به 13 مركز درماني اقامتي ميان مدت غير دولتي مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شده اند.
وي همچنين با اشاره به فعاليت يك مركز درمان سرپائي خودمعرف دولتي واقع در مركز استان گفت: ماهانه 190نفر در اين مركز پذيرش و تحت درمان قرار مي گيرند.
كردي با بيان اينكه تمامي اين افراد پذيرش شده بالاي 18سال سن دارند گفت: عمده مواد مصرفي اين افراد در گروه سني زير 30 سال مواد مخدر صنعتي و بالاي 30 سال مواد مخدر سنتي است.
وي پرداخت يارانه درمان به مراكز ترك اعتياد را از جمله حمايت هاي بهزيستي از اين مراكز عنوان كرد كه در اين زمينه پارسال در مجموع بيش از 952 ميليون ريال يارانه به اين مراكز پرداخت شده است.
معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي ايلام گفت: همچنين به منظور جلوگيري از بازگشت بهبود يافتگان به مصرف مواد مخدر و بازگشت آن ها به زندگي ، بهزيستي با پرداخت تسهيلات اشتغالزايي از اين افراد حمايت مي كند.
وي گفت: در اين زمينه پارسال 30 درصد اعتبار اشتغالزايي اين اداره كل به ميزان 600 ميليون ريال به 60 بهبود يافته با سرانه 100 ميليون ريال به عنوان تسهيلات اشتغال پرداخت شده است.
كردي گذشت يكسال از ترك و بهبودي و عدم بازگشت به مصرف مواد مخدر با تائيد مركز ترك اعتياد و داشتن توانائي شغلي و مهارت خاص فني و حرفه اي را از جمله شرايط لازم براي پرداخت تسهيلات اشتغالزايي به بهبود يافتگان عنوان كرد.
وي گفت: در اين زمينه حمايت بهبود يافتگان براي اشتغالزايي در سال جاري بصورت گسترده تر در دستور كار اين اداره كل قرار دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار