کارشناس امور خارجی دفتر اقتصادی استانداری ایلام گفت: با توجه به حجم زیاد کالای صادراتی به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران، آشنایی و شناخت لازم در امر تجارت خارجی برای تجارضروری است.
کد خبر: ۲۵۸۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 11 July 2016
کارشناس امور خارجی دفتر اقتصادی استانداری ایلام گفت: با توجه به حجم زیاد کالای صادراتی به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران، آشنایی و شناخت لازم در امر تجارت خارجی برای تجارضروری است.

به گزارش تابناک ایلام؛امیرحسین بهرامی اظهار کرد: برخی افرادی که اقدام به تجارت با کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران می کنند بدلیل نا آشنایی با چند و چون تجارت، اموال خود را باخته اند.

وی افزود: این افراد بیش از میلیون ها دلار خسارت دیده و در بسیاری موارد ور شکسته شده اند زیرا با افراد نا معتبر به امر تجارت پرداخته اند و سرمایه شان بر باد رفته است.

بهرامی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد کالای صادراتی به کشور عراق از طریق مرز بین المللی مهران، آشنایی و شناخت لازم در امر تجارت خارجی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی بر ضرورت برگزاری دوره های مستمر در زمینه تجاری، بازاریابی، ترخیص کالا برای تجار و بازرگان تاکید کرد و گفت: این دوره ها باید به صورت متوالی برگزار شود تا اطلاعات تجار و بازرگانان در امر تجارت خارجی به روز باشد.

بهرامی یادآور شد: سال گذشته بر اساس آمار بیش از یک میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شد که مهمترین این محصولات صادراتی شامل سیمان، پلی اتیلن، محصولات غذایی همچون گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز، مصالح ساختمانی از جمله سنگ، کاشی و آجر، بدنه خودرو و کفش بود.

وی وجود مرز بین المللی مهران را یک فرصت مغتنم برای توسعه تجارت خارجی اعلام کرد و افزود: باید کاری کنیم که این فرصت طلایی به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد و عواید اقتصادی و سیاسی آن به نفع عموم مردم استان باشد.

کارشناس امور خارجی دفتر اقتصادی استانداری ایلام اضافه کرد: شهرستان مرزی مهران بدلیل برخورداری از منطقه ویژه اقتصادی و احتمال تصویب منطقه آزاد تجاری، می تواند به قطب اقتصادی و تجاری استان ایلام تبدیل شود.

به گزارش تابناک ایلام، مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد و بدلیل برخورداری از کوتاهی مسافت تا مرکز عراق و امنیت یکی از پرترددترین کانون های خروجی کشور در حوزه مسافر و کالا است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار