صحن اصلی پایانه مرزی مهران اکنون مملو از زائرانی است که بی صبرانه قصد خروج از مرز و ورود بداخل خاک عراق را دارند.
کد خبر: ۳۲۸۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳ 13 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ با توجه به اینکه گیت های پایانه مرزی در مرز زرباطیه کشور عراق جوابگوی حجم زیاد ورودی زائران از مرز مهران نیست بنابراین نیروهای یگان ویژه ناجا در داخل پایانه مرزی مهران با ایجاد چند معبر موقت سعی در کنترل زائران و برقراری نظم و امنیت و تعادل در خروج زائران کرده اند.

هم اکنون هزاران زائر آماده ورود بداخل خاک کشور عراق هستند ولی برخی افراد بدون گذرنامه و روادید نیز در میان جمعیت حضور دارند که ماموران پلیس با کنترل دقیق زائران این افراد را شناسایی و از میان جمعیت خارج می کنند چون امکان خروج آنها از کشور وجود ندارد.

تعداد زیادی از افرادی که فاقد گذرنامه و روادید هستند توسط پلیس شناسایی و به مکان مشخصی منتقل شده و بلافاصله با استفاده از اتوبوس های مستقر در مرز به شهر مهران برگردانده می شوند که در میان آنها تعدادی از اتباع افغانی نیز دیده می شوند.

ماموران ناجا بصورت مکرر با بلندگو از زائران می خواهند از عجله و شتاب پرهیز کرده و با صبر و حوصله اجازه دهند ماموران کار قانونی خروج انها را انجام و بتدریج به آنها اجازه خروج بدهند.

زائران بدون توجه به درخواست ماموران ناجا با سر دادن شعار نه پاسپورت نه ویزا، می خوایم بریم کربلا و لیبک یا حسین و یا ابوالفضل خواستار خروج هر چه سریع تر شان از مرز مهران هستند که این امکان وجود ندارد.

در این میان بین زائرانی که فاقد گذرنامه و روادید هستند و ماموران یگان های ویژه ناجا درگیری های جزیی و لفظی پنیز ایجاد می شود هر چند ماموران همه تلاش و اهتمام خود را برای برقراری نظم و انضباط در مرز و ایجاد تسهیل در تردد زائران بکار گرفته اند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار