رئیس ستاد اربعین کشور افراد دارای روادید برای خروج از مرزهای دیگر مشکلی ندارند و با وسایلی که تهیه شده به مرزهای استان خوزستان منتقل می شوند.
کد خبر: ۳۳۱۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 19 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛حسین ذوالفقاری اظهار کرد: افراد دارای روادید برای خروج از مرزهای دیگر مشکلی ندارند و با وسایلی که تهیه شده به مرزهای استان خوزستان منتقل می شوند.
 
وی در خصوص ممانعت نیروهای مرزبانی از خروج افراد بدون روادید به خاک عراق افزود: ما از عشق و علاقه این افراد مطلع ایم، برخی ها شاید بخاطر نداشتن بضاعت مالی توان تهیه روادید را نداشته باشند اما باید به قراردادهایی که با کشور مقابل بسته ایم، پایبند باشیم.
 
ذولفقاری یادآور شد: با توجه به تجمع افراد بدون روادید و گذرنامه در مرز مهران از طریق مقامات با نخست وزیر عراق صحبت شد اما عراقی ها اصرار دارند ورود حتما با روادید و گذرنامه باشد ما هم به قوانین این کشور باید احترام بگذاریم.
 
وی گفت: تمام سعی ما پس از بسته شدن مرز مهران احترام به قوانین کشور مقابل است لذا نیروهای مرزبانی و انتظامی با تعامل و رعایت احترام زائران کار خود را انجام دادند.
 
معاون امنیتی وزیر کشور اضافه کرد: مرزبانان در 2 هفته اخیر با همه توان و تلاش در راستای حفظ امنیت و برقراری نظم در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تلاش کرده اند که از همه آنها تقدیر و تشکر می کنم.
 
وی افزود: عشق و علاقه مرزبانان به زائران امام حسین(ع) دلیلی است تا نتوانند براساس قانون با زائرین برخورد کنند و همین امر موجب ازدحام زائران بدون روادید در مرز شد.
 
ذوالفقاری در مجموع برنامه اربعین امسال را خوب و مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هم نیروها و دستگاه ها در خدمت مردم بودند و از همه ظرفیت ها برای برگزاری حماسی و باشکوه و حضور مردم استفاده شد.
 
وی تاکید کرد: ستاد اربعین ستاد کشور است و ستاد یک وزارتخانه نیست، همه دستگاه ها در این ستاد عضویت دارند و با همه توان زمینه ساز تردد زائران به عتبات عالیات هستند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار