کد خبر: ۳۴۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ 19 December 2016
 مدیر جهاد کشاورزی بدره گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و گونه های گیاهی مرغوب و مستعد برای زنبورداری، سالانه 30 تن عسل در این شهرستان تولید می شود.


به گزارش تابناک ایلام؛ اصغر باباخانی روز دوشنبه اظهار کرد: 95 نفر زنبوردار در این حوزه فعالیت می کنند که 50 نفر از آنان در قالب 2 شرکت تعاونی تولیدی زنبورداری و باقی نیز به صورت انفرادی و خصوصی به کار پرورش زنبور عسل مشغول هستند.

وی با اشاره به 2 هزار و 700 کلنی زنبور فعال در بدره افزود: اثر نامطلوب ریزگردها در سال های اخیر به عنوان تهدیدی جدی برای این حرفه در شهرستان تبدیل شده است.

باباخانی در مورد خدمات ارائه شده به زنبورداران یادآور شد: عمده خدمات جهاد کشاورزی به زنبورداران شامل تشکیل تعاونی، بیمه کلنی ها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تامین نهاده های مورد نیاز از قبیل شکر و نوارهای ضد کنه، صدور دفترچه های زنبورداری، بیمه شاغلین این حرفه و پیگیری تامین تسهیلات به متقاضیان این بخش است.

مدیر جهاد کشاورزی بدره با اشاره به اهمیت تغذیه در زنبورها تاکید کرد: وجود گونه های گیاهی مستعد برای زنبورداری در سطح مراتع شهرستان مانند آویشن، پونه کوهی و گون باعث افزایش مرغوبیت و کیفیت بالای عسل تولیدی این شهرستان است.

وی گفت: عمده عسل تولیدی زنبورداران این شهرستان به استان های تهران، کرمانشاه و خوزستان صادر می شود که این موضوع نقش مهمی در درآمد زایی مطلوب برای زنبورداران دارد.

به گزارش ایرنا، شهرستان بدره دارای 570 کیلومتر مربع وسعت و 45 هزار هکتار اراضی ملی و طبیعی بکر و غنی شامل جنگل، دشت و کوه است و از پوشش گیاهی دست نخورده مناسب برای زنبورداری بهره مند است.

این شهرستان دارای 2 بخش مرکزی و هندمینی است، بخش مرکزی مشتمل بر دهستان های کلم و دوستان و بخش هندمینی نیز دارای دو دهستان آب چشمه و زرانگوش است./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار