مروری بر روزنامه های سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ماه؛
روزنامه های امروز، موضوعات مختلف انتخاباتی، از وعده های نامزدها تا اعلام حمایت ها و ایجاد ائتلاف های جدید انتخاباتی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که اتفاقات مراسم روز کارگر در حرم امام، با واکنش تند روزنامه های مخالف دولت روبه رو شده است.
کد خبر: ۴۱۷۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 02 May 2017

روزنامه های امروز، موضوعات مختلف انتخاباتی، از وعده های نامزدها تا اعلام حمایت ها و ایجاد ائتلاف های جدید انتخاباتی را در کانون توجه قرار داده اند. این در حالی است که اتفاقات مراسم روز کارگر در حرم امام، با واکنش تند روزنامه های مخالف دولت روبه رو شده است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های مخالف دولت به اتفاقات روز کارگر در حرم امام واکنش شدید نشان دادند.


روزنامه کیهان در گزارشی با تیتر «خُرد ‌‌کردن دهان کارگران پاسخ شایسته‌ای به مشکلات آنان نیست» با پرداختن به متن و حاشیه خوادث روز کارگر در حرم امام نوشت: «در برنامه تبلیغاتی دیروز رئیس‌جمهور که در مرقد مطهر حضرت امام(ره) برپا شده بود، در حالی که عده قابل توجهی از کارگران حاضر در این جلسه نسبت به شرایط کاری و معیشتی خود اعتراض کرده و انتظار داشتند به درد دل آنها رسیدگی شود، مجری برنامه با لحنی بی‌ادبانه و تحریک‌آمیز وعده خرد کردن دهان را به آنها داده و آنان را مزدور خطاب کرد!

حامیان تشکیلاتی و ستادی روحانی از مدتها قبل تلاش زیادی کرده بودند تا به بهانه «روز کارگر» یک میتینگ انتخاباتی برای وی برگزار کنند و از روزهای قبل به هر نحوی به دنبال پر کردن مرقد امام راحل بودند و هر تدبیری اندیشیدند تا از ورود رسانه‌های غیرهمسو به این مراسم ممانعت بعمل آورند و همچنین از حضور فرزند مرحوم هاشمی و نوه حضرت امام(ره) نیز نهایت بهره‌برداری را برای فیلم انتخاباتی رئیس‌جمهور صورت دهند.»


روزنامه جوان نیز در گزارشی با تیتر «دهانتان را خرد مي‌کنيم» نوشت: «همين چند روز پيش بود كه مجري برنامه يك نامزد در يكي از استان‌ها متن از پيش آماده شده‌اي را كه سراسر توهين به شخصيت امام هشتم شيعيان بود قرائت كرد تا جايي كه مراجع تقليد او را «خبيث» خواندند و خواستار مجازات او شدند، هرچند اين برنامه يك اقدام گروهي بود و بايد به حساب آن گروه رسيدگي شود. ديروز نيز مجري برنامه دولتي روز كارگر در مرقد مطهر امام راحل نشان داد كه براي برخي‌ها پيروزي در انتخابات و جمع‌آوري تك‌تك آرا از حفظ حرمت و اهميت دادن به تك‌تك رأي‌دهندگان مهم‌تر است. اين مجري وقتي عده‌اي ‌از كارگران حاضر در مراسم حين سخنراني رئيس دولت، شعارهاي معيشتي دادند، آنها را مزدور خواند و گفت: «شما پول گرفته‌ايد و نيروي كار دهانتان را خرد مي‌كند.»

واکنش تند رئیس مجلس به وعده‌های انتخاباتی


روزنامه شهروند در گزارشی با عنوان «٣ برابر کردن یارانه شدنی نیست» نوشت: «امکان ٣-٢برابر کردن یارانه‌ها وجود ندارد.»؛ این جمله‌ای است که علی لاریجانی رئیس مجلس دیروز به صراحت اعلام کرد و گفت: شرایط اقتصاد کشور بسیار پیچیده است و در وضعیتی نیستیم که عده‌ای وعده چند برابرکردن یارانه را به مردم بدهند. رئیس مجلس که درجمع فرهنگیان قم حاضر شده بود، گفت: سالانه یک‌میلیون و٥٠٠‌هزار‌میلیارد ریال یارانه درکشور داده می‌شود که با توجه به درآمدها و هزینه‌های دولت افزایش آن امکان‌پذیر نیست؛ چراکه دولت پولی برای پرداخت آن ندارد.

لاریجانی به حجم عظیم پروژه‌های به زمین مانده از دولت قبل هم اشاره کرد و گفت: پنج‌میلیون و٥٠٠‌هزار‌میلیارد ریال پروژه نیمه‌تمام و کلنگ‌زنی شده درکشور وجود دارد و توصیه ما این است که درکشور دیگر کلنگ زده نشود و تنها بعد از فراهم‌شدن پول و اعتبار لازم برای ساخت و اتمام پروژه کلنگ‌زنی صورت گیرد.و البته تأکید کرد؛ از درآمدهای کشور استفاده درستی نشده است و ٢٠٠‌میلیارد دلار پول برای ساخت آپارتمان‌هایی درکشور هزینه شده که خالی از سکنه هستند و منابع کشور جایی هزینه شده که کارکرد ندارد.»

ستاد اصولگرایان برای روحانی!


روزنامه شرق در گزارش اصلی امروز خود با عنوان «ائتلاف اصولگرايان حامي روحاني» نوشت: «اصولگرايان به ياري حسن روحاني آمده‌اند. معتدلان اصولگرا همان طور كه در چهارسال اخير در كنار رييس‌جمهور بودند در روزهايي كه تنها ١٧ روز تا انتخابات رياست‌جمهوري مانده به صورت جدي وارد ميدان همكاري با حسن روحاني شده‌اند. در تمام چهار سال اخير بسياري اين را مي‌دانستند كه رابطه خوب و معتدل ميان دولت و مجلس برگرفته از مشي رييس آن است. علي لاريجاني با كمك‌ها و ياري‌اش به دولت باعث شد تا نه تنها به صورت ملموسي به دولت نزديك شود بلكه از اردوگاه سنتي اصولگرايان نيز فاصله بگيرد و شكل جديدي از جبهه اصولگرايان معتدل را در كشور ايجاد كند. همين هم باعث شده بود تا در انتخابات مجلس پيشين كه سال ٩٤ برگزار شده بود از هرگونه رابطه‌اي با ائتلاف اصولگرايان خودداري كرد و ترجيح داد مستقل بماند. همين رفتار سال‌هاي اخير او بود كه باعث شد تا اصلاح‌طلبان تني چند از اصولگرايان نزديك به او را در ليست نمايندگان پايتخت قرار دهند. حالا در روزهايي كه يك مجلس معتدل بر سر كار است اصولگرايان معتدل به ميدان آمده‌اند تا ياري‌دهنده پايداري دولت معتدل نيز باشند. دولت معتدلي كه از نگاه آنها نماينده‌اش حسن روحاني است و براي همين است كه به كمك او آمده‌اند. ديروز اصولگرايان معتدل به صورت رسمي ستاد تبليغاتي‌شان را افتتاح كردند و به كمك حسن روحاني آمدند. مسئول ستاد هم بهروز نعمتي، نماينده معتدل تهران در مجلس است كه مشي سياسي‌اش نزديك به علي لاريجاني است. اما نكته مهم اين است كه روز گذشته محمد شريعتمداري رييس ستاد مركزي حسن روحاني براي افتتاح اين ستاد پيشگام شد و به صورت رسمي از علي لاريجاني و علي اكبر ناطق نوري دو چهره سردمدار اصولگرايي معتدل قدرداني كرد. نكته اساسي اينجاست كه اصولگرايان معتدل اين‌بار هم همچون انتخابات مجلس پيشين به هر گونه ائتلاف با اصولگرايان سنتي نه گفتند. سازوكار جمنا كه در تلاش بود با حضور جبهه‌هاي مختلف اصولگرايي به يك كانديداي واحد برسد با استقبال اصولگرايان معتدل مواجه نشد و بازهم نتوانست به يك كانديداي واحد برسد و اين روزها با سه كانديداي متفاوت در عرصه انتخابات حضور دارد. نكته اساسي اينجاست كه حمايت اصولگرايان معتدل و اقدام جدي آنها با راه‌اندازي يك ستاد انتخاباتي نشان مي‌دهد كه حمايت آنها جدي‌تر و عملي‌تر از هميشه است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار