مدیر گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: ناپایداری های جوی از عصر امروز تا ساعاتی از روز سه شنبه به استان وارد شده و احتمال بارش باران در بخش هایی از ایلام وجود دارد.
کد خبر: ۵۷۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷ 04 March 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: این بارش ها به صورت پراکنده و رگباری بوده و عمده بارش ها در مناطق کوهستانی و ارتفاعات رخ می دهد.


وی افزود: پیش از این مطالعه الگوهای جوی بیانگر فعالیت یک سیستم بارشی مطلوب و موثر در استان در اواسط هفته جاری بود که اکنون با تغییر این الگوهای ریزشی از قدرت بارش این سامانه کاسته شده است.


میهن پرست تاکید کرد: از فردا تا روز سه شنبه وزش باد به نسبت شدید از مهمترین پدیده های جوی استان است که سرعت وزش باد در نقاط مختلف استان احساس خواهد شد.


وی گفت: با وجود وزش باد گرمای هوا و افزایش دما تا پایان هفته همچنان در آسمان استان استقرار دارد و دمای هوا بین پنج تا 6 درجه نسبت به هفته گذشته گرمتر می شود.


میهن پرست افزود: با توجه به وزش باد شدید احتمال شکل گیری گرد و غبار در مناطق مرزی استان دور از ذهن نیست هرچند هنوز توده های ریزگرد شکل نگرفته است.


وی یادآور شد: بررسی نقشه های جوی نشان دهنده ورود یک سیستم بارشی به استان از اوایل هفته آینده هستند که در صورت تغییر نکردن الگوهای جوی اطلاعات تکمیلی در خصوص این سامانه بارشی در روزهای اینده مخابره می شود./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار