فرمانده انتظامی ایلام از دستگیری فردی خبر داد که با 10 فقره سرقت لوازم داخل خودرو متخصص سرقت باطری خودرو بود.
کد خبر: ۶۰۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲ 12 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،سرهنگ فردین پیری گفت: این فرد از ابتدای تیرماه تاکنون 10 بار مرتکب سرقت شده بود و بامداد امروز در آخرین سرقت دستگیر شد.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 11 شهر ایلام پس از چند روز کار اطلاعاتی این سارق را شناسایی و او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام با اشاره به اینکه این فرد بیشتر در امر سرقت باطری خودروها فعالیت می کرد ، یادآور شد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب و عدم پارک خودرو در نقاط تاریک و پرت در کاهش سرقت لوازم داخل خودرو تاثیر گزار است.



 سرمایه های اجتماعی پلیس راهبرد پیشگیری از جرم است

جانشین معاونت اجتماعی ناجا در ایلام با تاکید بر اینکه استفاده از سرمایه های اجتماعی در ارتقای امنیت اجتماعی به عنوان یکی از ضرورت ها به شمار می رود، گفت: پلیس بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی نمی تواند از وقوع جرم و کجروی ها پیشگیری کند.

حجت السلام عسگر نجفی خواجه بلاغ در حاشیه بازدید از فعالیت های اجتماعی پلیس ایلام اظهار کرد: پلیس یقین دارد که بدون برخورداری از سرمایه اجتماعی و به تنهایی قادر به پیشگیری از وقوع کجروی ها و مقابله و مبارزه با انحرافات و جرائم متنوع و متعدد اجتماعی نیست، از همین روی، به سهم خود می کوشد تا سرمایه اجتماعی جامعه تقویت گردد و مشارکت و همراهی همگان در مسائل اجتماعی مضاعف شود.

وی با تاکید بر اینکه در سایه نظم اجتماعی حاصل از سرمایه اجتماعی، تمایل به ارتکاب بزه و جرم در جامعه رو به کاهش می نهد، اضافه کرد: نیروی انتظامی با رویکرد جامعه محوری خود مصمم است ضمن جلب مشارکت و اعتماد مردم خدمات مطلوبی را به عموم شهروندان ارائه کند.

جانشین معاونت اجتماعی ناجا از اعتماد مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی برای پلیس یاد کرد و گفت: امنیت سازی در حوزه اقتدار و مهربانی در تعامل با مردم مؤلفه های حفظ این سرمایه است، لذا مردم باید به معنای واقعی پلیس را ملجأ و ضامن حفظ امنیت و گره گشای واقعی از تهدید جانی، مالی و آبرویی خود بدانند.

وی بر ضرورت بهره جویی از سرمایه های اجتماعی در ارتقاء امنیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: میزان مشارکت مردم در فعالیت های پلیس، میزان اعتماد مردم به پلیس و میزان آگاهی مردم از فعالیت های پلیس، عناصر اصلی سرمایه اجتماعی پلیس می باشد و همین امر امنیت عمومی و کاهش جرائم را در پی خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار