مدیر جهاد کشاورزی دره شهر:
مدیر جهاد کشاورزی دره شهر گفت: 75 هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان به توجه به ظرفیت های موجود در عرصه باغداری به باغ تبدیل می شود.
کد خبر: ۷۲۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ 03 March 2019

به گزارش تابناک ایلام؛ طیار فیلی اظهار داشت: دره شهر یکی از مهمترین مناطق مستعد باغداری در استان ایلام است و به همین منظور توسعه باغات در این شهرستان کلید زده شده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از اراضی در سطح 75 هکتار از اراضی شیبدار این شهرستان نهال انجیر استهبان، انگور و پسته غرس می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر یادآور شد: 40 هزار اصـله نهال از نهالستان های استان فارس، کردستان و حوزه داخلی استان ایلام خریـد و به این شهرسـتان حمل شده که طی چندین مرحله در بین باغداران متقاضـی غرس نهال در اراضی شیبدار روستاهای چمژآب، ارمو، دشت چمران، جهانگیرآباد و حوزه سراب بخش مرکزی دره شهر و بخشی از روستاهای حوزه بخش ماژین توزیع و با نظارت کارشناسان باغبانی این مدیریت غرس شده است.

فیلی عنوان کرد: با اجرای این طرح زمینه اشتغالزایی 150 نفر در حوزه باغبانی ایجاد می شود.

مدیر جهاد کشاورزی دره شهر تصریح کرد: فرصت منـاسبی برای توسـعه باغـات و اشـتغالزایی فراهم شده که با حمایت های وزارت جهاد کشاورزی گام مثبتی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی گفت: سطح باغات اراضی شیبدار دره شهر هم اکنون 250 هکتار است و سالانه بیش یک هزار تن انواع میوه از باغ های مثمر ‏این شهرستان برداشت می شود./ح

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار