مدیرکل منابع طبیعی :
در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال برای توسعه جنگل‌های کشور اختصاص‌یافت که این میزان اعتبار در توسعه طرح های جنگلداری استان حائز اهمیت است
کد خبر: ۱۰۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 27 September 2015

به گزارش تابناک ایلام  به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی ایلام، رضا احمدی اظهار داشت: برای عملیاتی کردن شعار «منابع طبیعی با مردم، برای مردم» باید شیوه‌های مشارکتی مردم در فعالیت‌های منابع طبیعی تدوین شود.

وی با اشاره به اینکه مأموریت‌ سازمانی منابع طبیعی و آبخیزداری استان حفاظت، اصلاح، احیاء و بهره‌برداری بهینه و پایداری اصولی از منابع طبیعی است، افزود: امسال در طرح‌های منابع طبیعی استان توجه خاصی به کاشت گونه‌های اقتصادی چندمنظوره با هدف تولید بالا و سازگار با اکولوژی منطقه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به ارائه گزارش عملکردی از طرح‌ها و پروژه‌های اجراشده در سطح استان پرداخت و گفت: تنها راه برون‌رفت از بحران آب در کشور و استان، اجرای طرح‌های آبخیزداری مبتنی بر تأمین آب در سرشاخه‌ها و رودخانه‌ها و مناطق سیل‌خیز است.

احمدی، اعطای تسهیلات و روان‌سازی امور به مردم را از دیگر اقدامات این دستگاه اجرایی در راستای اجرای طرح های آبخیزداری برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد از شیب استان، به‌طرف مناطق مرزی کشور عراق سرازیر می‌شود که این عامل باعث هدر رفت میزان زیادی آب از مرزها می‌شود.

وی بابیان اینکه طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در استان با هدف بهره‌برداری و استفاده‌های علمی و فنی از عرصه‌های منابع طبیعی استان و در یک منطقه و عرصه به‌صورت ویژه صورت خواهد گرفت، افزود: در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد ریال برای توسعه جنگل‌های کشور اختصاص‌یافت که این میزان اعتبار در توسعه طرح های جنگلداری استان حائز اهمیت است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار