مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت با وجود اینکه هنوز برداشت گندم به اتمام نرسیده، امسال هم رکورد سال‌های پیش، شکسته شده و پیش‌بینی می‌کنیم تولید گندم تا ۲۵۰ هزار تن نیز برسد
کد خبر: ۱۱۶۸۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ 28 May 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر جلال یوسفی در این خصوص اظهار کرد: امسال ۴ رکورد مهم در میزان تولید و عملکرد محصولات کشاورزی به ثبت رسید که در طول تاریخ کشاورزی شهرستان دهلران بی‌سابقه است.

وی با اشاره به رکورد تاریخی تولید بیش از ۲۰ هزار تن دانه روغنی کلزا عنوان کرد: امسال ۴ رکورد کشوری و استانی برای شهرستان دهلران ثبت شده که شامل میزان تولید کلزا، عملکرد تولید کلزا در واحد سطح، میزان تولید گندم، عملکرد تولید گندم در واحد سطح است.

یوسفی گفت: با وجود اینکه هنوز برداشت گندم به اتمام نرسیده، امسال هم رکورد سال‌های پیش، شکسته شده و پیش‌بینی می‌کنیم تولید گندم تا ۲۵۰ هزار تن نیز برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران افزود: امسال در طول دوره رشد محصولات زراعی، ما با چالش‌های بزرگی همچون انگل گل جالیز، خسارت طوفان و تگرگ و تنش خشکی در مزارع دیم مواجه بودیم اما با تدابیر و تلاش‌های همه‌جانبه کشاورزان و مدیریت‌های به‌زراعی که کشاورزان هوشمندانه در مزارع اعمال کردند توانستیم بر این عوامل محدودکننده غالب شویم و به لطف خداوند افتخار این تولید و رکوردشکنی‌ها را در سابقه کشاورزی شهرستان ثبت کنیم./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار