فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر:
فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر از بازگرداندن مبلغ یک میلیارد ریال به حساب شاکیان پرونده‌های سایبری در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتای شهرستان دره‌شهر در اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 10 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ کرم حسنی در این باره اظهار کرد: مجرمان سایبری با شیوه و شگردهای مختلف اقدام به کلاهبرداری‌های اینترنتی می‌کنند.

وی مهمترین آسیب های فضای مجازی در ماه گذشته برای کاربران در سطح شهرستان را اعتماد کاربران به افراد درج کننده در سایت‌های واسطه نظیر دیوار و شیپور و همچنین واریز وجه به حساب افراد ناشناس در پی هک شبکه‌های اجتماعی و درخواست وجه کلاهبرداران و همچنین پیامک‌های جعلی ارسالی با سرشماره‌های شخصی برای کاربران با مضمون‌هایی مثل سامانه ثنا، شکایت قضایی، سهام عدالت، قرعه کشی صدا و سیما عنوان کرد.

سرهنگ حسنی در توصیه به شهروندان در خصوص واریز وجه به حساب افراد ناشناس در پی هک شبکه‌های اجتماعی افزود: در برخی پرونده‌های جرایم رایانه‌ای کلاهبرداران پس از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شهروندان در شبکه‌های اجتماعی به بهانه‌های مختلف از دوستان و اطرافیان شخص هک شده درخواست وجه می‌کنند و اقدام مجرمانه انجام می‌دهند که در این خصوص می‌طلبد شهروندان برای اطمینان طی یک تماس تلفنی با شخص درخواست کننده وجه صحت و سقم موضوع را بررسی کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان دره شهر از عموم شهروندان خواست در صورت مواجهه با هر گونه جرایم رایانه ای، موضوع را سریعا از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی یا از طریق شماره های ۰۹۶۳۸۰ و ۰۸۴۲۱۸۲۴۷۵۷ به پلیس فتا اطلاع دهند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار