رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سال گذشته سه هزار و ۸۳۰ متر مربع فرش دستباف در مناطق مختلف این استان تولید شده است.
کد خبر: ۱۱۷۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ 11 June 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا محمدرحیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طی سال گذشته ۵۱۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به میزان ۴۳۰ هزار و ۸۵۰ میلیون ریال در این حوزه پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: ۲۱ مورد صدور مجوز تاسیس کارگاه فرش سال گذشته در استان صادر و ۱۴ مورد دوره‌های آموزشی برای فرشبافان برگزار شده است.

محمدرحیمی بیان کرد: فرش دستبافت یکی از مهم ترین ظرفیت‌های اقتصادی ایلام شناخته می‌شود و بیش از سه هزار و ۵۰ بافنده در سطح استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه هزار و ۸۵۰ مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف ایلام تولید شده است، یادآور شد: بیش از سه هزار نفر از بافندگان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام تاکید کرد: حمایت‌های بیمه‌ای از بافندگان قدیم و جدید نقش مهمی در تثبیت اشتغال قالیبافان و استمرار تولید در این حوزه دارد، همچنین با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه ارائه تسهیلات کم‌بهره به بافندگان و کارگاه‌های تولید فرش استان ضروری است.

محمدرحیمی اضافه کرد: حمایت صندوق ضمانت صادرات از تجار و اتحادیه‌های صادرکننده فرش دستباف ضروری است، هم اکنون عمده بازار هدف صنعت فرش به روی تولیدکنندگان بسته است./م

بیشتر بخوانید : 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار