استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت : اخذ مجوز فعالیت بازارچه مرزی مهران به‌عنوان یک دستاورد بزرگ برای این استان، مرهون شهید جمهور است و امروز استان ایلام از این نعمت در راستای توسعه اشتغال و رونق اقتصادی برخوردار است.
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۵ 15 June 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ بهرام نیا بیان داشت : پیگیر مسائل و ظرفیت‌های استان ایلام از جمله استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی در این استان بود، افزود: شهید جمهور همواره تاکید داشت مرزنشیان این استان از ظرفیت مرز بهره‌مند شوند.

وی افزود : رئیس جمهور شهید همواره بر استفاده از طرفیت مرزهای استان ایلام تاکید داشت و با دستور و پیگیری وی، نگاه و توجه وزیر کشور، بازارچه مرزی مهران مصوب و بارقه‌های امید برای انجام تجارت چمدانی در مرز مهران و بهره‌مندی مردم و مرزنشینان استان از برکات این بازارچه روشن شده است.

استاندار ایلام ادامه داد : سال ۹۶ بازارچه "شهابی و چنگوله" به تصویب رسیده بود که به دلیل موقعیتی که داشت مورد استقبال طرف عراقی نگرفته و همچنان بدون استفاده مانده بود، اما در دولت سیزدهم با پیگیری‌های انجام شده و نگاه و توجه رئیس جمهور شهید، بازارچه مرزی مهران در دستور کار قرار گرفت که امروز باید گفت کار بزرگی برای رونق اقتصادی استان انجام شده است.

وی یادآور شد : مکان ایجاد بازارچه مرزی مهران به صورت مشترک در مرز بین ۲ کشور ایران و عراق مشخص شده که به صورت به هم پیوسته بین گمرک و پایانه قرار دارد که باید زیرساخت های لازم برای آن اجرا شود و این امر کار بزرگی برای استان است.

وی یادآور شد: بازارچه مرزی "چیلات" در دهلران و بازارچه مرزی "هلاله شمالی" در ایوان و همچنین "چنگوله" در مهران نیز در دستور کار قرار دارد که امیدواریم به زودی با پیگیری‌های مجموعه استان این بازارچه‌ها نیز برای ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی استان و بهره‌مندی مردم استان از مزایای آن، محقق و راه‌اندازی شوند.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رتبه ایلام در زمینه ثبت اشتغال در سامانه رصد، گفت: سال ۱۴۰۲ ایلام با ۱۵ هزار و ۶۲۴ ثبت اشتغال، رتبه سوم ثبت اشتغال در کشور را کسب کرد و این درحالی است که سال گذشته تعهد اشتغال استان ۸ هزار و ۸۵۹ نفر بود.

استاندار ایلام گفت :  امسال در بحث تسهیلات تبصره(۱۸) نباید از سال گذشته عقب‌تر باشیم و باید هم‌چون سال گذشته در این حوزه به رتبه خوبی در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد :  بانک‌ها باید طرح‌های زیادی را پذیرش و تا پایان شهریورماه، تسهیلات تبصره(۱۸) را جذب کنند./ع

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار