مدیرکل امور عشایر استان ایلام؛

اجرای طرح از پشم تا فرش اشتغالزایی و توانمندسازی زنان عشایری و روستایی ایلام

مدیرکل امور عشایر استان ایلام گفت : یکی از مزایای این طرح افزایش درآمد عشایر است که این جامعه فقط متکی به درآمد حاصل از دامداری نباشد و مشاغل جانبی دیگر را برای افزایش درآمد و اشتغالزایی و توانمندسازی زنان عشایری و روستایی از مهم‌ترین اهداف این طرح است.
کد خبر: ۱۱۷۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰ 22 June 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ خانزادی بیان داشت : در طرح از پشم تا فرش در گام نخست یک هزار و ۳۰۰ نفر از زنان عشایر و روستایی آموزش‌های لازم در این طرح را فراگرفته و تا افق ۱۴۰۴ تعداد ۲ هزار نفر از زنان در این طرح، مشغول فعالیت خواهند شد و به تدریج به تعداد آنها افزوده خواهد شد.

وی افزود : طرح از پشم تا فرش یکی از مهم‌ترین دستورات کاربردی دولت سیزدهم برای حمایت از قشر مولد عشایر و روستایی و توانمدسازی زنان است.

خانزادی ادامه داد : برای جلوگیری از خروج پشم خام عشایر و اجرای طرح از "پشم تا فرش"، پشم عشایر با قیمت توافقی از طریق تعاونی‌های عشایری استان از آنها خریداری شد.

وی مطرح کرد : در طرح از پشم تا فرش تمام فرایندهای پرداخت پشم شامل شست و شو، تاپس، حلاجی، نخ ریسی، رنگرزی و بافت در داخل خود استان انجام و در نخ‌ریسی از دوک‌های سنتی و صنعتی استفاده می شود./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار