مدیرعامل شرکت برق ایلام:
مدیرعامل شرکت برق ایلام گفت: در سال گذشته، ۶۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در استان کشف شد که معادل ۱۶ درصد کل انشعابات استان بود.
کد خبر: ۱۱۷۳۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۵ 01 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ ولی‌اله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام، بیان داشت: سالانه ۲۰ درصد از انشعابات برای بازرسی و تست مورد هدف شرکت برق هستند و ۳ هزار و ۵۰۰ مورد از انشعابات معیوب اصلاح شدند.

وی افزود: در سال گذشته بعد از بازرسی و تست ۴۰ هزار انشعاب، ۶۰۰ مورد انشعاب غیرمجاز کشف شد که تقریباً چیزی نزدیک به ۱۶ درصد از انشعابات در کل استان بود.

مدیرعامل شرکت برق، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد افزایش بار مصرف برق این شرکت در شهرهای شمالی استان ناشی از استفاده وسایل سرمایشی و بیشتر کولرهای گاز است.

ناصری خاطرنشان کرد: تغییر رفتار مردم در نحوه ایجاد محیط خنک به ویژه استفاده از کولرهای گازی به‌جای کولرهای آبی در این منطقه موجب ناترازی در تولید و مصرف برق می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه نیروگاه صبا دهلران یک و ۲ در حال حاضر صبا دهلران یک با ۱۰۰ مگاوات به شبکه وصل شده که ظرفیت نهایی آن ۲۲۵ مگاوات است، همچنین صبا دهلران ۲ با ظرفیت ۳۶۰ مگاوات نهایی شده که در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، همچینن نیروگاه سد سیمره با ۴۸۰ مگاوات ظرفیت و در حوزه نیروگاه‌های کوچک نیروگاه پالایشگاه، پتروشیمی و نیروگاه ۲۵ مگاواتی جدید در مهران است.

مدیرعامل شرکت برق به سوخت صنعت خودرو و قدم‌های برق کشور برای حذف وسایل صنعتی و خانگی پرمصرف و کم بازده اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به برقی شدن خودروها متناسب با آن ۴۰ جایگاه شارژ خودرو در کشور تعریف شده است و برای این صنعت نو پا در ایلام، مطالعات انجام شده و در حال فراهم کردن زمینه ایجاد جایگاه هستیم.

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار