مدیرکل راه و شهرسازی ایلام؛
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت : تونل اصلی کبیر کوه به طول چهارهزار و ۷۵۰ متر بزرگ‌ترین تونل جاده‌ای حال حاضر کشور است که عملیات لاینینگ آن نیز به پایان رسیده و اجرای روشنایی آن در جریان است.
کد خبر: ۱۱۷۴۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۵ 04 July 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد دوستی بیان داشت : هفت رشته تونل منتهی به تونل اصلی نیز در مجموع به طول ۲.۵ کیلومتر که (بیشتر آنها به‌صورت سه خطه انجام و عملیات لاینینگ آنها به پایان رسیده و عملیات آسفالت و روشنایی آن در حال انجام است) در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

وی افزود :  با بهره‌برداری از تونل کبیر کوه پیچ‌های سخت‌گذر و گردنه برف‌گیر جاده قدیم کبیر کوه حذف خواهد شد و ارتباط استان‌های جنوبی و مرکز کشور به مرزهای عراق تسهیل خواهد شد.

دوستی  پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۹۶ درصد عنوان کرد و ادامه داد : برای احداث تونل کبیر کوه از شروع پروژه (سال ۱۳۸۹) تا کنون ۱۳ هزار میلیارد ریال هزینه شده که ۱۱ هزار میلیارد ریال این میزان، در ۲ سال اخیر دولت سیزدهم انجام شده است.

وی یادآور شد : پیشرفت فیزیکی پروژه چهارخطه کردن محور دهلران به اندیمشک در سه قطعه تا پایان مهر ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ درصد بود و هم اکنون این سه طرح در مجموع بیش از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

دوستی مطرح کرد : در محور ایلام - سرابله- حمیل که ۷۸ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی ایلام قرار دارد چهار پروژه راه‌سازی در حال اجرا است که مهم‌ترین این چهار پروژه تونل دوم آزادی است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام  یادآور شد : این تونل به طول سه هزار و ۳۰۰ متر در قالب ۲ قطعه از طرفین در حال حفاری است، از سمت ایلام از مهرماه ۱۴۰۰ تا کنون ۹۰۰ متر حفاری صورت‌گرفته و از سمت مقابل نیز حفاری در حال انجام است.

وی تصریح کرد : استان ایلام از جمله استان‌هایی است که هم‌زمان پروژه‌های مهم راه‌سازی و مسکن را در سطح ملی عملیاتی و این ۲ مقوله مهم در دولت سیزدهم با جهش کم‌نظیری اجرایی شده است به‌طوری‌که فقط در بخش راه استان ۸۵ پروژه فعال در دست اجرا است.

دوستی اظهار داشت : اعتبارات استان ایلام در دولت سیزدهم در حوزه راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در مجموع ملی و استانی ۴۳ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال بوده است.

وی  با اشاره به اقدامات انجام شده در ۱۰ پروژه راه‌سازی محور ایلام - مهران در دولت سیزدهم گفت : تونل اول محور ایلام - مهران (کیلومتر پنج) که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۸ آغاز شد، ۸۴۴ متر است و هزار و ۲۰۰ متر نیز عملیات راه‌سازی طرفین آن نیز به انجام رسیده و زیر بار ترافیک قرار دارد./ع

 

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار