سریع‌ترین پرندۀ جهان با چه سرعتی پرواز می‌کند؟ (+عکس)

شاهین بحری نه تنها سریع‌ترین پرنده‌ی آسمان، بلکه سریع‌ترین حیوان روی سیاره است. البته بعضی‌ها رکورد سرسام‌آور این پرنده را به دلیل دخالت هواپیما به چالش می‌کشند!
کد خبر: ۱۱۷۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳ 05 July 2024
 

 شاهین بحری (peregrine falcon) تنها زمانی قادر به پرواز با سرعت‌های سرگیجه‌آور است که نوعی شیرجه انجام دهد که به آن خمیدگی شکار می‌گویند. البته وقتی صحبت از پرواز در سطح می‌شود، نام پرنده دیگری هم مطرح است، اما فعلاً با شاهین بحری همراه باشید تا سرعت پرواز او را بفهمید!

به گزارش فرادید، حرکت شیرجه برای شکار اساساً یک مانور سقوط آزاد فوق‌العاده خطرناک است که شاهین از آن برای گرفتن طعمه خود استفاده می‌کند. شاهین بحری در ارتفاعی بسیار بالاتر از قربانی خود (که شاید پرنده دیگری باشد) اوج می‌گیرد، سپس بال‌های خود را جمع می‌کند تا شکل آیرودینامیک‌تری به خود بگیرد و سپس به صورت صاف و مستقیم به سمت زمین شیرجه می‌زند. 

سریع‌ترین پرندۀ جهان با چه سرعتی پرواز می‌کند؟

 شاهین چند ثانیه قبل از رسیدن به هدف، بال‌هایش را باز می‌کند تا جلوی سقوطش را بگیرد و تغییر جهت می‌دهد. سریع‌ترین سرعتی که تا به حال از یک شاهین بحری در حرکت خمیدگی شکار ثبت شده ۳۸۹.۴۶ کیلومتر در ساعت و متعلق به پرنده‌ای به نام فرایتفول از ایالت واشنگتن است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار