زهره حائری گفت:استان از نظر مشارکت در سرشماری اینترنتی در رتبه 14 ام کشور قرار دارد، تاکید کرد: در صورتیکه ثبت نام خانوارها در سرشماری اینترنتی به همین روال ادامه یابد به اهداف تعیین شده نخواهیم رسید و برای برگزاری سرشماری حضوری با مشکل موجه خواهیم شد.
کد خبر: ۳۰۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷ 03 October 2016
 معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام روز دوشنبه گفت: این در حالیست که از طرف مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی 34 درصد از خانوارهای ایلامی معادل 56 هزار و 378 خانوار از مجموع 165 هزار خانوار برای این استان هدف گذاری شده است.

زهره حائری اظهار کرد:برای رسیدن به هدف تعیین شده تا پایان زمان سرشماری اینترنتی یعنی حدود 20 روز دیگر باید حدود 50 هزار خانوار دیگر اطلاعات خود را در سامانه سرشماری ثبت کنند.


معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام گفت: شرکت در سرشماری اینترنتی به نفع کشور و خانوارهاست زیرا در صورت نبود مشارکت مناسب، سرشماری حضوری با صرف هزینه و زمان بسیار زیادی انجام خواهد شد.

حائری اضافه کرد: صحت، دقت و صرفه جویی شعار سرشماری اینترنتی امسال است و مشارکت افراد به صورت اینترنتی در سرشماری باعث کاهش هزینه ها و برداشتن باری از دوش دولت می شود.

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که هزینه انجام سرشماری از جیب آنها تامین می شود بنابراین با مشارکت و ثبت اطلاعات بصورت اینترنتی به صرفه جویی در هزینه ها و امکان صرف آن در امور زیربنایی و زیرساخت های کشور کمک کنند.

وی یادآور شد: با توجه به سرعت مناسب سامانه سرشماری اینترنتی، تکمیل فرم اطلاعات خواسته شده کمتر از پنج دقیق از وقت افراد را می گیرد و دیگر نیازی به صرف زمان حدود 20 دقیقه ای در زمان مراجعه حضوری ماموران سرشماری نخواهد بود و تنها کد آماری ارائه شده از طرف سامانه به ماموران تحویل داده می شود.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام از تمامی خانوارهای ایلامی خواست: شرکت در سرشماری اینترنتی را به روزهای آخر موکول نکنند زیرا در روزهای پایانی حضور زیاد کاربران سامانه را با کندی و مشکل مواجه خواهد کرد.

حائری افزود: سامانه سرشماری اینترنتی به آدرس www.sarshomari95.ir هم اکنون با سرعت بسیار مناسبی در دسترس است و تمامی خانوارهایی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند به راحتی و بدون هیچگونه مشکلی اطلاعات خود را در سامانه وارد کنند.

وی تاکید کرد: پس از تکمیل اطلاعات از طریق سامانه کد آماری در اختیار افراد قرار می گیرد که باید نگهداری شده و در زمان مراجعه حضوری ماموران سرشماری به آنها تحویل داده شود.

هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهرماه است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.

مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهرماه تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار