معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام گفت: در این راستا کارت همیار سرشماری برای دانش آموزش تمامی مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم سراسر استان صادر شده است و از امروز در مدارس توزیع می شود.
کد خبر: ۳۰۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 08 October 2016

به گزارش تابناک ایلام؛ زهره حائری روز شنبه با بیان اینکه از طرف مرکز آمار ایران ثبت نام اینترنتی 34 درصد از خانوارهای ایلامی معادل 56 هزار و 378 خانوار برای این استان هدف گذاری شده است، افزود: براساس این هدف میزان مشارکت خانوارهای ایلامی در سرشماری اینترنتی مطایق زمانبندی محقق نشده است.

وی تاکید کرد: در روزهای باقی مانده از سرشماری اینترنتی تلاش می شود با انجام فعالیت هایی میزان مشارکت افزایش یابد و به هدف مورد نظر در خصوص مشارکت 34 درصدی خانوارهای ایلامی در سرشماری اینترنتی برسیم.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام گفت: از دانش آموزان خواسته می شود پس از شرکت خانواده هایشان در سرشماری اینترنتی کد آماری ارائه شده را در کارت درج کرده و به مدیر مدارس تحویل دهند.

حائری اضافه کرد: جدا از جوایزی که مرکز آمار ایران برای خانوارهای شرکت کننده در سرشماری اینترنتی در نظر گرفته است به تعدادی از خانواده های دانش آموزانی که کد آماری خود را در کارت همیار سرشماری درج کنند نیز جوایزی اهدا می شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این و به منظور جلب مشارکت های خانوارهای ایلامی برای شرکت در سرشماری اینترنتی پایگاه های ثبت نام رایگان در سرشماری در روزهای تعطیل آخر هفته در مناطق مختلف استان دایر خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با همت مردم میزان مشارکت خانوارهای ایلامی در سرشماری اینترنتی تا 24 مهرماه به هدف گذاری تعیین شده برسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه و قائم مقام ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن استان ایلام گفت: شهرستان های بدره و ایلام در زمینه مشارکت خانوارها در سرشماری اینترنتی عملکرد بهتری دارند و فرمانداران به عنوان رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن در زمینه جلب مشارکت مردم مسئولیت دارند و باید ساز و کارهای لازم را بیاندیشند.

حائری با بیان اینکه سرشماری اینترنتی تنها پنج دقیقه و سرشماری حضوری دست کم 20 دقیقه زمان نیاز دارد، تاکید کرد: در صورتیکه به هدف گذاری تعیین شده در سرشماری اینترنتی نرسیم سرشماری حضوری با زمان و هزینه بسیار بیشتری انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم باید توجه داشته باشند که هزینه سرشماری حضوری از جیب خود آنها تامین خواهد شد بنابراین با مشارکت در سرشماری اینترنتی به صرفه جویی در هزینه ها و امکان صرف آن در پروژه های زیربنایی کشور کمک کنند.

هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در دو مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهرماه است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.

مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهرماه تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند.

نتایج اولیه سرشماری یکم تا پانزدهم دی ماه امسال و نتایج تفصیلی آن مردادماه سال آینده منتشر می شود./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار