مدیرکل استاندارد ایلام گفت: استفاده از شعله مستقيم براي پخت نان و همچنين روش ريزشي خمير در فرهاي پخت نان به دليل انجام تخمير ناقص اثرات نامطلوبي بر كيفيت اين فرآورده داشته و براي سلامتي انسان مضر است.
کد خبر: ۶۲۳۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 26 June 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهناز همتی افزود: با توجه به اجباري بودن استانداردهاي فرهاي پخت نان و شريني با حرارت شعله غير مستقيم به شماره استاندارد ملي 5648،5649 و 5650، استفاده از این نوع ماشين آلات استاندارد در پخت نان و شريني اجباری می باشد. همچنین توليد نان به صورت ريزشي غير مجاز است.

وی عنوان کرد: اتحاديه نانوايان باید به واحدهای نانوايي هاي اطلاع رسانی نمایند که استفاده از ماشين آلات پخت نان و شريني با حرارت غير مستقيم و دارای پروانه كاربرد علامت استاندارد به جاي ماشين هاي پخت نان با حرارت مستقيم غير استاندارد در نانواييها الزامی است.

وی اعلام کرد: یکی از مسیر هایی که می توان سلامت مردم را در این حوزه تأمین نمود، مشروط نمودن تخصيص سهميه آرد واحدهاي نانوايي تازه تأسيس به تهيه و نصب فرهاي پخت نان با حرارت شعله غير مستقيم داراي پروانه استاندارد و نيز استفاده از خمیر غير ريزشي می باشد.

همتی اظهار داشت: این اداره کل در سال جاری به منظور كنترل دستگاه هاي پخت نان و به جهت جلوگيري از آسيب جدي به سلامت هم استاني هاي گرامي، آمادگی خود را به منظور کنترل های نظارتی همراه با دستگاه های ناظر مرتبط اعلام می دارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار