مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از دایر شدن ایستگاه‌های مطالعه ویژه خردسالان و کودکان در استان خبر داد
کد خبر: ۱۱۳۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۶ 17 October 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام از دایر شدن ایستگاه‌های مطالعه ویژه خردسالان و کودکان در استان خبر داد.

»مراد جلیلیان» اظهار کرد: با آموزش و پرورش استان رایزنی انجام شده تا ایستگاه‌های مطالعه در مدارس ابتدایی ویژه مقطع اول، پیش‌دبستانی و مهدهای کودک ایجاد شوند.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل 10 هزار جلد کتاب ویژه کودکان را در اختیار دارد، افزود: برای نهادینه شدن فرهنگ مطالعه بین کودکان ایجاد ایستگاه‌های مطالعه در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

جلیلیان اضافه کرد: این طرح در آینده‌ای نزدیک در مرکز استان اجرا شده و ایستگاه‌های مطالعه به تعداد نامحدود در مدارس ابتدایی و مهدهای کودک با همکاری آموزش و پرورش دایر خواهند شد.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی ایلام با بیان اینکه این دستگاه اجرایی افزایش تعداد ایستگاه‌های مطالعه کتاب در استان را در دستور کار دارد، خاطر نشان کرد: تاکنون هشت ایستگاه مطالعه با هدف توسعه فرهنگ کتابخوانی در مناطق مختلف استان راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه‌ها در هشت نقطه پر تردد شهر ایلام شامل بیمارستان امام(ره) و مصطفی خمینی(ره)، استانداری و فرودگاه و همچنین در گمرک و پایانه مهران، ایوان و دهلران راه‌اندازی شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام تصریح کرد: هر ایستگاه مجهز به 700 جلد کتاب کم حجم با 15 موضوع مختلف کودک و نوجوان، داستانی، علمی، آموزشی، روان شناسی، اجتماعی، فرهنگی است.

به گزارش ایسنا اکنون 31 کتابخانه عمومی نهادی و شش کتابخانه مشارکتی با بیش از 25 هزار نفر عضو در استان ایلام فعال است./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار