مدیرکل محیط زیست ایلام:
مدیرکل محیط زیست ایلام گفت: بیش از ۲ هکتار منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ توسط عامل انسانی دچار حریق شد.
کد خبر: ۱۱۷۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵ 24 June 2024
به گزارش تابناک ایلام؛ علیرضا محمدی مدیرکل محیط‌ زیست استان ایلام، بیان داشت آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده مانشت و قلارنگ که ظهر دیروز اتفاق افتاد، به طور کلی مهار شده است اما به دلیل سوختن تعدادی از درختان عمدتاً بلوط، بعضی از کنده‌ها با وزش باد مجدداً شعله‌ور می‌شوند.
 
وی افزود: با توجه به این‌که عامل آتش‌سوزی انسانی بوده است، بیش از ۲ هکتار از منابع طبیعی دچار حریق شده و خوشبختانه به جانوران آسیب نرسیده است.
 
مدیرکل محیط زیست استان، ادامه داد: در حال حاضر نیروهای منابع‌طبیعی، محیط‌زیست، داوطلب مردمی و دوستداران محیط زیست تا مهار کامل آتش‌سوزی در منطقه حضور دارند.
 
محمدی خاطرنشان کرد: با ‏توجه به حجم بالای بارش‌های بهاره و گسترش پوشش گیاهی در مراتع سراسر کشور، نیاز است تا در فصل گرما ‏با نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی جلوگیری کنیم چراکه درختان ریه تنفسی زمین و طبیعت هستند.
 
وی تصریح کرد: فعالیت‌های انسان یا به عبارت دقیق‌تر، سهل‌انگاری‌های انسان عامل بیش از ٨٠‌ درصد آتش‌سوزی‌های جنگلی به شمار می‌روند، لذا لازم است ته سیگار یا چوب‌کبریت استفاده‌ شده و مواد شیشه‌ای (نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی)، خرده‌شیشه و اشیای مشابه را در داخل جنگل‌ها و مراتع رها نکنیم، این ‌اشیا همانند عدسی ذره‌بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و باعث ‌ایجاد آتش‌سوزی می‌شوند. ‎
 
مدیرکل محیط زیست استان، در پایان از نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، تمام نهادهای انتظامی و مردمی که در آتش‌سوزی‌های اخیر یاریگر طبیعت بوده‌اند تقدیر و تشکر کرد./ح
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار