مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت:
سیل هفته گذشته به کتابخانه مرکزی ایلام که با پیشرفت 90 درصدی در آستانه بهره برداری قرار داشت، خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۱۲۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱ 04 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام گفت: سیل هفته گذشته به کتابخانه مرکزی ایلام که با پیشرفت 90 درصدی در آستانه بهره برداری قرار داشت، خسارت وارد کرد.
مراد جلیلیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به قرارگیری این کتابخانه در مسیر سیل، پارکینگ و اتاق های آن دچار آبگرفتگی شدید شده است.
وی ادامه داد: همچنین 200 میلیون ریال تجهیزات خریداری شده برای این کتابخانه شامل میز مطالعه و قفسه که در محوطه این مکان نگه داری می شد، دچار خسارت اساسی شد.
وی با بیان این که کتابخانه پروین اعتصامی شهر ایلام نیز دچار آبگرفتگی ونم زدگی شده است، افزود: در اثر سیل، کتابخانه پیامبر اعظم(ص) ایلام نیز دچار نم زدگی شده که ضمن خسارت به قفسه ها، 200 جلد کتاب آن نیز از بین رفته است.
جلیلیان همچنین از وارد آمدن خسارت در اثر سیل به کتابخانه بخش سیوان و شهر ارکواز خبر داد و گفت: این دو فضا نیز دچار نم زدگی و ترک خوردگی شده اند.
وی گفت: برآورد میزان خسارت وارده به این فضاهای فرهنگی در دست اقدام است.
به گزارش ایرنا، در سه روز پایانی هفته گذشته 334 میلی متر باران در ایلام به ثبت رسید که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی هزاران مکان مسکونی، تجاری، صنعتی و اداری این شهر و وارد آمدن خسارت به یک هزار دستگاه خودرو مردم شد.
بررسی های نخستین نشان می دهد که سیل به بیش از 20 هزار واحد مسکونی و تجاری برابر با 40 درصد از مکان های عمومی شهر 250هزار نفری ایلام خسارت و آسیب عمده وارد کرده است.
مسئولان ارشد ایلام، حجم و مقدار خسارت به بخش های مختلف عمومی و زیرساخت های شهری و روستایی استان را 10 هزار میلیارد ریال برآورد کرده اند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار