کد خبر: ۱۷۲۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴ 30 January 2016

فرماندار ایوان گفت: شهرک صنعتی این شهرستان سرآمد شهرک‌های صنعتی استان ایلام است و ازنظر استقرار، راه‌اندازی و تولید صنایع متوسط، در استان مقام اول را دارد.

به گزارش تابناک ایلام، «معروف بسطامی» در همایش فرمانداران استان در ایوان اظهار کرد: شهرستان ایوان با داشتن توانمندی و پتانسیل لازم برای فعالیت‌های کشاورزی و دامپروری، در صورت سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، می‌تواند در آینده نزدیک به یکی از قطب‌های بزرگ تولید محصولات کشاورزی و باغی و گوشت قرمز و گوشت مرغ تبدیل شود هرچند هم‌اکنون 40 درصد گوشت قرمز و 50 درصد گوشت مرغ استان را تأمین می‌کند.

وی گفت: شهرک صنعتی ایوان سرآمد شهرک‌های صنعتی استان است و ازنظر استقرار، راه‌اندازی و تولید صنایع متوسط، در استان مقام اول را دارد و به‌عنوان نگین صنعت استان به شمار می‌آید که ازجمله صنایع مهم در حال تولید در این شهرک می‌توان به کارخانه نورد، کود شیمیایی، تولید مواد اسیدی و پالایش فراورده‌های نفتی اشاره کرد.

فرماندار ایوان ادامه داد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم، بالغ‌بر 200 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و استانی به پروژه‌های مختلف در شهرستان اختصاص‌یافته که سهم عمده‌ای از آن برای تکمیل و یا تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه‌های نیمه تعطیل و یا رهاشده در نظر گرفته‌شده و مابقی برای احداث و راه‌اندازی و یا شروع به کار پروژه‌های موردنیاز شهرستان هزینه شده است.

بسطامی یکی از پروژه‌های حیاتی اجرا شده در دولت تدبیر و امید را آب‌رسانی شرب شهرستان نام برد که شهرستان را از بحران بی‌آبی، حداقل برای 20 سال آینده رهایی بخشیده است.

بسطامی به پیشرفت فیزیکی حدود 90 درصدی تونل قلاجه و احداث باغات «پلیه» و «بان‌بکر» با نزدیک به 200 هکتار باغات انار، انگور و ... و تکمیل سد کنگیر که سالیان متمادی از آغاز عملیات اجرایی آن می‌گذرد، اشاره کرد و افزود: تکمیل این پروژه و کانال‌کشی و زهکشی و آبی کردن اراضی دشت زرنه با وسعت 1373 هکتار یکی از درخشان‌ترین دستاوردهای دولت یازدهم در سطح شهرستان است.

وی در بخش عمران شهری مهم‌ترین پروژه‌ها را طرح شبکه فاضلاب شهری ایوان با حدود 40 کیلومتر پیشرفت فیزیکی و تصفیه‌خانه فاضلاب شهری با 40 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرد.

بسطامی نیازمندی‌های اساسی شهرستان را کمک به تسریع در عملیات اجرایی و تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره با تخصیص و تزریق اعتبارات لازم، توجه جدی به عمران شهری در ایوان، با توجه به عدم توازن توسعه شهری و اختصاص منابع و اعتبارات لازم و عدم مدیریت منسجم و اجرایی نشدن زیرساخت‌های شهری در گذشته و ضرورت اختصاص اعتبار لازم برای ترمیم و بازسازی زیرساخت‌های مختلف آسیب دیده از سیل اخیر و نیاز به تقویت نیروی انسانی و خودروی نیروی انتظامی شهرستان، با توجه به حجم بالای فعالیت‌های انتظامی، اجتماعی و ترافیکی عنوان کرد.

فرماندار ایوان در رابطه با اعلام تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابات از سوی هیئت نظارت استان گفت: کنار گذاشتن جریان‌های فکری مشخص از گردونه رقابت‌ها به بهانه‌های مختلف، عملاٌ باعث ایجاد فضای یأس و ناامیدی و روی‌گردانی جامعه و پایین آمدن میزان مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد و این امر با آنچه در خصوص حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در عرصه‌های مختلف حمایت از نظام، مدنظر مسئولان نظام است همخوانی ندارد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار