دبیر ستاد راهیان نور کشور از برنامه ریزی برای پوشش رسانه ای آیین های بازدید کاروان های راهیان نور کشور از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۲۰۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰ 30 March 2016

دبیر ستاد راهیان نور کشور از برنامه ریزی برای پوشش رسانه ای آیین های بازدید کاروان های راهیان نور کشور از مناطق عملیاتی و یادمان های دفاع مقدس خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛سردار نادر ادیبی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از یادمان شهدای شرهانی دهلران اظهار کرد: برای شناخت بیشتر مردم از یادمان ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس اقدامات اساسی در حوزه رسانه و فرهنگی پیش بینی شده است.
وی افزود: توسعه اقدامات در قرارگاه رسانه ای راهیان نور با تشکیل قرارگاه های مقدم در هفت استان مقصد راهیان نور و 9 مرکز صدا و سیما از جمله کارهایی است که برای پوشش رسانه ای مطلوب سفر کاروان های راهیان نور به این مناطق انجام شده است.
دبیر ستاد راهیان نور کشور تاکید کرد: با این اقدامات امسال شاهد افزایش گزارش های مناسب زنده و مستقیم از یادمان های دفاع مقدس و همچنین برنامه های تولیدی در حوزه راهیان نور از شبکه های مختلف صدا و سیما بودیم.
سردار ادیبی یادآور شد: در تمام مناطق عملیاتی استان های مقدص راهیان نور اقدامات فرهنگی در حوزه رسانه های مکتوب و دیجیتال و تولیدات فرهنگی برای شناخت بیشتر مردم از این مناطق انجام شده است.
وی با اشاره به وجود 57 یادمان دفاع مقدس در استان های مرزی کشور گفت: میزان بازدید مردم در قالب راهیان نور و خانوادگی از یادمان های دفاع مقدس کشور تعطیلات نوروزی امسال نسبت به سال گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
دبیر ستاد راهیان نور کشور با اشاره به وجود پنج یادمان مصوب دفاع مقدس در استان ایلام اظهار کرد: طرح گسترش یادمان های دفاع مقدس در مناطق مرزی کشور در دستور کار ستاد راهیان نور است.
وی با اشاره به یادمان شهدای شرهانی و بازدید مردم از این یادمان افزود: این یادمان در حوزه فرهنگ عمومی کشور نقش خوبی ایفا می کند و مردم این یادمان را به عنوان یکی از نقاط جذاب در حوزه معارف دفاع مقدس برای بازدید انتخاب می کنند.
سردار ادیبی از پیگیری ها برای سازه های پایدار و مناسب در حوزه معماری دفاع مقدس و خدماتی در یادمان شهدای شرهانی خبر داد و گفت: امیدواریم با تلاش دست اندرکاران در دولت و نیروهای مسلح بتوانیم امسال امکانات مناسبی برای این یادمان و سایر یادمان های استان ایلام ایجاد کنیم تا پاسخگوی نیازهای مردم و زائرین سراسر کشور باشیم.
سردار ادیبی به همراه فرماندار دهلران و جمعی از فرماندهان ستاد کل نیروهای مسلح از یادمان شهدای شرهانی بازدید کردند.
شرهانی آخرین بازمانده دفاع مقدس از لحاظ آثار طبیعی جنگ در شهرستان دهلران و استان ایلام است این منطقه نه به عنوان یک یادمان بلکه به عنوان یک پایگاه فرهنگی مهم در این شهرستان و بازگو کننده رشادت های مردمی شیعه مذهب که در دوران سخت دفاع از انقلاب اسلامی در حد فاصل دو استان ایلام و خوزستان نقش بسزایی از خود نشان دادند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار