استاندار ايلام از عدم معرفي و تبيين نشدن نقش و جايگاه اين استان در دوران دفاع مقدس پس از پايان جنگ تحميلي انتقاد كرد.
کد خبر: ۲۱۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲ 26 April 2016
استاندار ايلام از عدم معرفي و تبيين نشدن نقش و جايگاه اين استان در دوران دفاع مقدس پس از پايان جنگ تحميلي انتقاد كرد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مرواريد شامگاه دوشنبه در نخستين نشست اعضاي شوراي هماهنگي حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اين استان اظهار كرد: ايلام با داشتن 430 كيلومتر مرز مشترك با كشور عراق در طول دوران دفاع مقدس بطور مستقيم درگير جنگ بود و بسياري از عمليات هاي بزرگ آن دوران همچون فتح ميمك، محرم و فتح المبين در محدوده سرزميني اين استان اجرا شد.
وي افزود: مستندات جنگ در استان ايلام بايد با كمك پيشكسوتان اين عرصه گردآوري شود تا در قالب آثار هنري و سينمايي بتوان به شكل هنرمندانه ايي نقش مردم اين استان و رزمندگان آن دوران را در دفاع مقدس به نسل جديد معرفي كرد.
استاندار ايلام يادآور شد: هم اكنون باغ موزه دفاع مقدس در برخي از استان هاي كشور كه بطور مستقيم نيز با جنگ درگير نبوده اند راه اندازي شده ولي ايلام با وجود وقوع جنگ هشت ساله در بيشتر شهرستان ها و نابودي بخش قابل توجهي از زيرساخت هايش، تاكنون از اين امكان بي بهره است كه اميدواريم با تلاش بيشتر مجموعه سازمان حفظ و نشر ارزش هاي دفاع مقدس اين مركز هرچه سريع تر در استان ايجاد شود.
مرواريد با يادآوري اينكه 10 تيرماه سالروز آزادسازي شهر مهران به عنوان روز مقاومت و پيروزي در تقويم سراسري ثبت و به تاييد مسئولان كشور نيز رسيده است، گفت: در تقويم سراسري امسال اين روز ذكر نشده كه بايد پيگيري هاي لازم در خصوص دلايل آن انجام شود.
وي اضافه كرد: طي سال هاي اخير با حضور صدها نفر از كاروان هاي راهيان نور توانسته ايم بخشي از عمليات هاي رخ داده در اين استان را با كمك رسانه ها در مناطق شرهاني و قلاويزان به نسل جوان معرفي كنيم.
به گفته وي، همچنان در گوشه گوشه اين استان زمينه براي كار و تلاش وجود دارد و بايد مسئولان تمامي دستگاه هاي فرهنگي تلاش خود را دو چندان كرده تا جانفشاني و رشادت هاي مردم بويژه ايلات مختلف را در دوران دفاع مقدس به مردم ساير استان ها و نسل جوان و نوجوان معرفي كنند.
استاندار ايلام تاكيد كرد: نبايد اجازه دهيم ارزش هاي دفاع مقدس در جامعه كمرنگ و به بوته فراموشي سپرده شود بلكه با كمك پيشكسوتان اين عرصه ويژگي هاي آن دوران را به نسل جديد معرفي كنيم چرا كه انتقال اين فرهنگ به نسل جوان و نوجوان بهترين راهكار براي مقابله با هجمه فرهنگي دشمن است.
مديركل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس ايلام نيز در اين نشست با اشاره به وقوع 58 عمليات بزرگ و كوچك طي سال هاي دفاع مقدس در مرزهاي سرزميني اين استان گفت: استان ايلام در دوران جنگ هشت ساله بيش از 385 مرتبه سنگين ترين بمباران هاي هوايي دشمن بعثي را تحمل كرده است.
سرهنگ جعفر منتظري معرفي ويژگي هاي ايلام در دوران دفاع مقدس به نسل جديد را مهم ترين دغدغه اين سازمان برشمرد و ابراز اميدواري كرد با تلاش تمامي دستگاه ها و فرمانداران شهرستان ها بتوان در راستاي اين هدف گام برداشت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار