کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی ایلام اظهار کرد: امسال با همکاری شهرداری، فرمانداری و بهزیستی،چیزی در حدود 50 نفر از متکدیان جمع آوری و این متکدیان به مکانهای بومی خود باز گردانده شدند.
کد خبر: ۳۱۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴ 16 October 2016
به گزارش تابناک ایلام؛"زهرا عبداللهی" کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی استان ایلام  ضمن شرح امورات متکدیان سطح شهر ایلام گفت: با توجه به جلسه ای که اخیرا برگزار شد امورات متکدیان بر عهده شهرداری قرار گرفت؛ سازمان بهزیستی هم به عنوان متولی آسیبهای اجتماعی تمامی اقدامات مربوط به خود از قبیل شناسایی، پیگیری و ارجاع را انجام داده است.

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی ایلام اظهار کرد: امسال با همکاری شهرداری، فرمانداری و بهزیستی،چیزی در حدود 50 نفر از متکدیان سطح شهر جمع آوری و این متکدیان به مکانهای بومی خود باز گردانده شدند.

وی با توجه به اقدامات واحد های سیار بهزیستی افزود: واحد های سیار سطح شهر، کودکانی که در حال تکدی گری اند را جمع آوری و اگر این کودکان بومی باشند سعی در ساماندهی آنان خواهد شد و در غیر این صورت به محل زندگی خود ارجاع داده می شوند.

عبداللهی در مورد اقدامات انجام شده برای کودکان متکدی گفت: بهزیستی سعی در پیگیری وضعیت تحصیل، تغذیه، پوشش، اسکان و...کودکان متکدی را دارد.

کارشناس دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی ایلام در مورد مکان اسکان متکدیان گفت: بنا بر ساخت مکان اسکانی برای متکدیان توسط شهرداری در "مورت" بود که به دلایلی از جمله مقاوت خود متکدیان به به تعویق افتاد.

عبدالهی خاطر نشان کرد: حضور متکدیان در سطح شهر علاوه بر تخریب چهره شهر آسیبهای جانبی را نیز در پی دارد که این آسیب ها شامل توزیع مواد مخدر، رفتار های ناهنجار و بعضا آسیب های جنسی است./م





منبع:ایلام پویا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار