رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام؛
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: از اواخر وقت چهارشنبه (فردا) تا ظهر پنجشنبه هفته جاری سامانه ناپایدار جوی به استان نفوذ می کند که این سیستم همراه با وزش باد شدید، رگبار، رعد و برق، باران و برف، یخبندان، آبگرفتگی مقطعی و مه صبحگاهی است.
کد خبر: ۳۴۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵ 13 December 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ مجتبی میهن پرست روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دمای هوا در مناطق گرمسیری استان در سردترین ساعات شبانه روز به زیر صفر کاهش می یابد و در نقاط سردسیر نیز کاهش دما تا منفی 12 درجه دور از انتظار نیست.
 
وی افزود:دمای هوای استان از روز پنجشنبه هفته جاری تا اواخر هفته آینده به تدریج رو به سردی و کاهش نهاده و در این مدت دمای هوا در اغلب نقاط بین چهار تا 12 درجه زیر صفر نوسان دارد.
 
میهن پرست یادآور شد: در این مدت در مناطق گرمسیر استان از جمله مهران و دهلران ناپایداری ها به صورت رگبار و رعد و برق و در مناطق سردسیر و نواحی مرتفع به شکل بارش باران و برف خود را نشان می دهد.
 
وی تاکید کرد: به علت سردی هوا در برخی نقاط مانند گردنه ها و مناطق کوهستانی امکان بروز پدیده مه صبگاهی و کاهش دید افقی وجود دارد و رانندگان هنگام عبور از این مسیرها باید جانب احتیاط را رعایت کنند.
 
به گفته وی، مردم باید مراقب تاسیسات آبی خود نظیر لوله ها و کنتورهای آب در نقاط شهری روستایی باشند و آنها را برای جلوگیری از یخ زدگی و ترک خوردگی بپوشانند و همچنین مردم و مسئولان تدابیر لازم برای مصرف بهینه حامل های انرژی گاز و برق را اتخاذ کنند.
 
میهن پرست به رانندگان نیز توصیه کرد با توجه به سرد شدن هوا و وقوع یخبندان، مه گرفتگی و کاهش دید، امکان اختلال در تردد وسایل نقلیه وجود دارد بنابراین هنگام تردد در معابر درون شهری و جاده های برون شهری نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
حفاظت احشام و دام ها از سوز سرما و کوچک کردن دریچه ورود و خروج زنبورها از کندو از دیگر توصیه های میهن پرست به زنبورداران و دامداران استان ایلام برای روزهای سرد پیش رو است. /م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار