یک کارشناس جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان ایلام با تاکید بر ضرورت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی حول تقویت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی و صنعتی زمینه اصلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۳۵۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 03 January 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ امیر حسین بهرامی روز سه شنبه افزود: بخش خصوصی می تواند با بکارگیری سرمایه و جذب و مشارکت سرمایه‌های غیردولتی، استفاده بهینه از منابع انسانی و اعمال مدیریت کار‌آمد، ضمن ایفا نقش خود در رشد اقتصادی و صنعتی کشور، اهداف توسعه ای دولت را محقق کند.

وی افزود: ایفای نقش بخش خصوصی درصورتی است که دولت بستر حیات این بخش را فراهم کند زیرا این دولت و مردم هستند که باید زمینه رقابت سالم و حیات این بخش را مناسب سازی کنند.

بهرامی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی بر پایه و اساس سرمایه معنوی افراد و جامعه استوار است و بخش خصوصی بدون شک برترین بستر، برای همراهی مردم به عنوان اصلی ترین ارکان مقاومت درجامعه، برای ضد ضربه کردن اقتصاد در برابر تحریم هاست.

وی یادآور شد: با تکیه برحرکت های جهادی و فداکارانه در برابر احتکار و انحصار و مبارزه با قاچاق کالا و امتناع از خرید کالاها ی عرضه شده خارج از شبکه قانونی می توان در پناه اقتصاد مقاومتی به رونق تولید امیدوار شد و دولت با مهار تورم و گرانی آسایش نسبی در زندگی مردم را فراهم کند.

بهرامی اضافه کرد: در شرایط امروز اقتصاد ایران، دولت بزرگترین رسالت را برعهده دارد و هریک از سیاست هایش از اهمیت فوق‌العاده‌‌ای برخوردار است.

این کارشناس جذب و سرمایه گذاری گفت: در شرایط موجود و وضعیت فعلی باید باور داشت که هزینه از دست رفتن فرصت‌ها به شدت بالاست و نیاز به هوشمندی و دقت خاصی از ناحیه دولت احساس می‌شود که این امر نیازمند دست بکار شدن اقتصاد دانان و اندیشمندان در این زمینه است تا نسخه ای در خور شرایط موجود بپیچند و مردم را از این وضعیت کنونی در پناه اقتصاد مقاومتی حمایت کنند.

وی افزود: مردم باید باور کنند که نقش مهمی در بهبود شرایط دارند و مولد دراقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور هستند بنابراین اگر این احساس را داشته باشند با حمایت جدی تر، از سیاست های دولت می توانند ایفای نقش کنند.

وی اضافه کرد: زیرا در نظریه های اقتصادی نقش مردم به عنوان مصرف کنندگان کالاها بسیار حائز اهمیت است و همین مساله است که موجب حمایت از تولید داخلی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار و چرخش منابع مالی در کشور می شود.

بهرامی ابراز امیدواری کرد که با حمایت همه مسئولان در سایه حمایت ملی و عمومی نسخه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ملی پویا محقق شود./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار