معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، با تأکید بر اجرای صحیح قانون در انتخابات بر اساس تأکیدات امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و همچنین سیاست دولت خدمتگزار، گفت: سلامت انتخابات در اجرای قانون است و مُر قانون که مقام معظم رهبری در سخنرانی سال جاری در مشهد مقدس، موردتوجه قراردادند باید اساس کار دست‌اندرکاران انتخابات قرار گیرد.
کد خبر: ۴۰۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱ 04 April 2017
معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: رشد مشارکت و حضور نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، نشان دهند حضور حداکثری و مشارکت گسترده اقشار مختلف مردم در انتخابات آتی است.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛حسین کلانتری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام،  اظهار کرد: در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شاهد مشارکت بسیار بالایی برای ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی در مناطق مختلف استان به‌ویژه مناطق روستایی بوده‌ایم.

وی، بابیان اینکه این امر نشان‌دهنده حس وظیفه‌شناسی برای اداره امور مناطق خود و احساس مسئولیت مردم این مناطق بوده که بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: این امر مسئولیت و رسالت دست‌اندرکاران انتخابات سال جاری دو برابر خواهد کرد.

کلانتری در ادامه با تأکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی توسط نامزدهای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین طرفداران نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: اعلام اسامی در رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی چه له و چه علیه نامزدهای انتخاباتی ممنوع است و همچنین عدم استفاده از بیت‌المال که باید در این زمینه نهایت دقت و مراقبت در همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان صورت گیرد.


وی، با اشاره به اینکه اجرای قانون انتخابات به‌سلامت انتخابات کمک می‌کند، ابراز کرد: قانون انتخابات وظایف هیئت‌های اجرایی و ستادهای انتخاباتی را مشخص کرده است و موضوع دیگری امنیت انتخابات است که بسیار حائز اهمیت بود و به‌طور یقین فضایی ایجاد می‌شود که انتخابات همانند دوره‌های گذشته، در سلامت و آرامش برگزار شود.

 
کلانتر، ابراز کرد: خوشبختانه استان ایلام هم ازلحاظ امنیت فیزیکی و مرزی و هم امنیت اجتماعی و روانی و ذهنی ما همانند سایر نقاط کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد که این امر به‌واسطه همکاری و تعامل همه دستگاه‌های مسئول و هم همکاری خود مردم است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، بابیان اینکه به‌طورقطع نامزدهای انتخاباتی داوطلب خدمتگزاری به مردم شده‌اند، تصریح کرد: باید فضای رقابت برای نامزدهای انتخاباتی فراهم است و همه احزاب، گروه‌ها و فعالان سیاسی و شخصیت‌ها کمک خواهند کرد که یک فضای انتخاباتی و رقابتی در همراه با رفاقت ایجاد شود که به این امر موجب اقتدار ملی و عزت کشور خواهد بود.

وی، با تأکید بر اینکه مشارکت عمومی و حداکثری مطالبه مقام معظم رهبری و دولت محترم است، ابراز کرد: هر چه میزان مشارکت مردم بالا باشد، اقتدار کشور در نظام بین‌المللی هم بیشتر است، ما در راهپیمایی 22 بهمن جواب خیلی از توطئه‌های دشمنان را دادیم، در انتخابات‌های گذشته حماسه خلق شد، به‌طورقطع مردم تصمیم گیر هستند و هیئت‌های اجرایی و ستاد انتخابات امانت‌دار رأی مردم بوده و به‌طورقطع پاسدار تک‌تک آرا باشیم.

کلانتری، با تقدیر از همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ازجمله نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، استاندار ایلام و ائمه محترم جمعه و فرمانداران، هیئت‌های اجرایی و هیئت نظارت، یادآور شد: همه سایت‌های خبری، رسانه‌های استان، خبرگزاری‌ها و خبرنگاران تعامل و همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند که قابل‌تقدیر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام، گفت: ما از مردم سپاسگزاریم که در همه گام‌ها ما را همراهی کردند و افزایش مشارکت داوطلبین و آمار زنان داوطلب و افزایش آمار تحصیل‌کردگان و دارای تجربه و توان و کسانی که احساس مسئولیت کرده‌اند، برای ما یک ارزش بوده و جای افتخار دارد.

وی، در پایان بابیان اینکه جوان‌ترین نامزد انتخاباتی متولد 1/1/ 71 و مسن‌ترین هم 6/7/ 1309 بوده است، خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 25 شهر و 375 روستای این استان برگزار می‌شود که 3 هزار و 66 نفر داوطلب حضور در انتخابات بوده و میزان مشارکت داوطلبان نسبت به دوره گذشته 17 درصد رشد نشان می‌دهد./م
شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار